onsdag 26 november 2014

Välkomna till Hornsgatan !

Så finns det tassar på Hornsgatan igen och allt är precis som det ska

IMG_0904X

Helt underbara båda två och alldeles väldigt olika både till sätt och utseende även om båda är jättebusiga – de är bara dryga året ännu

Kan ni hjälpa mig att välja nya namn?

IMG_0905X

Det här är Carl-Philip som inte är det minsta prinsig

Han har redan hunnit med att muta in min bästa fåtölj, dricka av min blåbärsmoothie och stjäla ett par ärtor från min tallrik när jag åt middag

Underbart framfusigt litet charmtroll – grabben som inte tigger och ber utan helt sonika tar för sig

IMG_0903X

Så har vi majestätiske Thom

Sibiriskt katt till 75% skulle jag tro för helt renrasig är han inte. Stor, kraftig och en jäkel på att hoppa högt

Så snäll och kelen och har övertagit rollen som levande väckarklocka

Så klart har jag egna idéer men inget känns helt klockrent

By the way – bara så ni vet

jag har känt på och förkastat Aslan till Thom för jag tycker att det känns obekvämt att säga

Vore jättekul om jag får några förslag:)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

9 kommentarer:

  1. Åh så söta! Jag är dock helt nollställd på namnfronten. Barnaby & Jones?

    kramar

    SvaraRadera
  2. Vilka stiliga herrar....Thom passar Thom!
    Carl-Philip mer tveksam till men har inget passande namn på lut.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Åh, grattis! Förstod att det var ngt p g när jag kollade FB. Hm, namn...har du inga favoritartister/ författare eller likn. du kan döpa dem efter? Eller plocka något från de nordiska gudarna? Min Hjalle hette egentligen Hjalmar Gullberg.. Kramen

    SvaraRadera
  4. Morrgan och Kurrt =)
    /Lena

    SvaraRadera
  5. Spontant tänker jag på Tommy och Tigern när du beskriver dem, och även utseendemässigt tycker jag det passar:) Nu vet jag förresten inte om tecknade serien finns i Sverige ens?
    Kram på dig och killarna

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fantastiskt fina katter så underbart vackra de är. Kommer ej på några namn nu men återkommer om något bra dyker upp i huvudet.
    Kram till er
    Marika

    SvaraRadera
  7. De är ju helt underbara båda två *ler* ;)
    Hmmmm tycker ju att namnet Bellisimo som betyder vacker på italienska är väldigt fint <3
    Ängla kramar Maria

    SvaraRadera
  8. Gulliga ni är som gör en insats <3 Det visade sig att jag redan börjat tänka på Thom som just Thom och att alla andra namn kändes fel. Däremot bestämde jag mig för Piraten till den söte lille oprinsige rövaren :) Så Thom & Piraten it is.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  9. Thom och Piraten blir perfekt till dessa vackra kissar!

    SvaraRadera