söndag 26 oktober 2014

Vi har det bra och nytt på väggarna

Så kom den då – hösten – trots att jag i det längsta stretade emot det oundvikliga

Inte det att jag har något emot höst – inte alls för jag gillar ju att tända ljus, ta fram de varma koftorna och krypa upp i soffan under en filt

Men……….

hösten leder ju oundvikligen till vinter – en årstid som jag avskyr högt och rent

Även den hårige är mindre lekfull och kurar gärna med sin matte

IMG_0702

Så mycket kärlek i den lilla varma kroppen :)

Svårt att slutföra påbörjade hemmaprojekt har jag alltid haft men det senast har det varit helt fantastiskt omöjlig

I ställer för att måla klar mitt fina skåp i sovrummet har jag skaffat lite nytt till väggarna i ett av rummen mot Hornsgatan

IMG_0689

IMG_0688

Jag börjar tröttna på mitt svulstiga guld-och-vitt-rum och känner att jag vill dämpa allt lite

Ja ungefär så går dagarna och det passar mig fint just nu

Kram på er!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

12 kommentarer:

  1. Vinter är inget trevligt alls. Men just nu surar jag mest över det här med vintertid. Nu blir det mörkare på eftermiddagen och det är ju helt värdelöst enligt mig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har ju helt rätt! Ett jädra oskick det här med klockan hit och dit. Det kommer alltså att vara mörkt när jag går hem från jobbet i morgon 😡

    SvaraRadera
  3. Jaaa, du är tillbaka!!! <3 <3 <3

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är tillbaka! Och jag har precis som du stretat emot allt vad jag kan... men men hösten är här trots allt.
    Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ett inlägg varannan dag blir stenig ett tag
      Kram

      Radera
  5. Fina tavlor. Alltid sugen på att fixa till något på hösten. Håller också med Abbe, helt meningslöst att det är ljusare på morgnarna, det är ju efter jobb man behöver ljuset! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar bara att det där jädra skåpet blev klart........ Ooooskar 😉
      Kram!

      Radera
  6. Vad kul att du är tillbaka. Lite nytt här och där piggar upp i höstmörkret. Jag kan bara hålla med angående klockan. Hela livet blir på halv åtta ett tag tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig tar det ungefär en vecka att bli normal igen
      Kram

      Radera
  7. Alltså jag vill komma och hälsa på. Nu! :-)
    Kram och provar ringa ikväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vill du - saknar dig massor <3
      Kram

      Radera