onsdag 11 juni 2014

Och plötsligt var de två

The more the merrier heter det ju men kanske inte alltid

Oskars farbror Nalle bor här ett tag medan matte bevistar grekiskt bröllop

bild (57)

Låt bli Rosen – hon är faktiskt MIN matte!!!!!

bildn

Men ska jag ligga är under köksbordet eller under sängen i mer än en vecka????

Jag har fortfarande vansinnigt ont i min svanskota efter att min kökspall brakade ihop förra veckan och kan knappt sova

Bestämde mig för att ta en semesterdag och vila mig i form samtidigt som jag såg till att gamle snälle Nalle skulle få lite mer utrymme

Till saken hör att han ska ha medicin två gånger om dagen så det är ju bra om han lär känna mina mjuka smeksamma händer också och inte bara de läskiga medicinhänderna

Fin balansgång det där – Oskar blir ju inte överlycklig när jag kelar med Nalle så att han spinner högt

bild (59)

bild (60)

Nalle har till och med lyckats stjäla tronen och jag tror att vi uppnått någon sorts acceptabel terrorbalans ;)

För mitt blödiga hjärta är det stort att se Oskar bete sig som han ska – hävda revir och markera mig stenhårt

Den ängslige lille kille som flyttade in för snart ett år sedan har fått hår på bröstet!

bild (58)

bild (61)

Han har också fått en sprillans ny igloo som han fullkomligt älskar och Nalle får inte ens komma i närheten av den ;)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

7 kommentarer:

  1. Men vad fin han var Nallen och heja Oskar!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig igloo till Oskar.....klart man måste säga ifrån när det kommer oinbjuden gäst, i Oskars ögon i all fall.
    Hoppas svanskotan snart blir bättre.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Fin han är farbror Nalle:) Rätt lika är dom ju! Kram

    SvaraRadera
  4. Nallen är söt, fast han klår inte Kungen! Vem hade inte mått bra och fått hår på bröstet av ha dig som matte? :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Var kan man få tag på den underbara iglon ?

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina killar!
    Kram Marika

    SvaraRadera