söndag 4 maj 2014

Stora Bloggdagen 2014

Sammanfattning: föreläsningar toppen, goodiebag not så toppen för min del ;)

Jag är helnöjd med dagen som absolut var värd de 495:- jag slantade in någon gång i mars

IMG_0327

Så här såg programmet ut och jag hängde med till sista vinstdragningen men det hade dragit ut på tiden rejält så jag blev ashungrig, tappade sugen och begav mig hemåt vid 17-tiden

Men hörni vilka föredrag – vilka talare!

IMG_0333

Här pratar vi energiknippe och superentusiast – Stefan Nilsson trendspanaren som ni kanske sett på TV?

Det är inte att ta miste på att han älskar det han gör och han befinner sig nästa 2 cm över scengolvet när han levererar :)

Om ni får möjlighet att gå på ett av hans föredrag tycker jag att ni ska göra det oavsett vad ni tycker om trendspaning

 

IMG_0347

Helena Köhl som bl.a bloggar för Sköna hem var inte mindre intressant även för mig som inte brukar läsa inredningsbloggar

Fantastisk resa från narkossköterska till stylist, fotograf, inredare – helt och hållet självlärd

Lovar att hon inspirerade dem som står på tröskeln till att starta eget. Hon undanhöll inte heller hur jäkla kämpigt det var i början och att hon inte fick betalt alls för sina tidiga jobb och det var säkert bra att höra för hugade nystartare

 

IMG_0352

Jag följer inte och har aldrig följt Ebba Kleeberg von Sydow men hade trots det den förutfattade meningen “halvflamsig blondin”

Jag gör härmed offentligt avbön för min dumhet och konstaterar att det verkligen finns något innanför pannbenet på den kvinnan. Dessutom var hon förbaskat intressant att lyssna till är hon pratade om allt från nätkärlek/hat till att sälja in sina böcker hos förlag

 

IMG_0318

Den här var tyvärr inte riktigt i min smak men jag ska bara flasha en av sakerna

Den kommer jag nämligen att behålla själv medan resten passar bra som små presenter eller till utlottningar :)

IMG_0342

Jag är vanligtvis ingen fan av tygkassar men den här från SOS Barnbyar blev jag häftigt förtjust i

Här kommer länkar till talarnas bloggar (dem jag lyssnade på)

Trendstefan

Helena Köhl – Drömhus

Ebba Kleeberg von Sydow

Allt som allt väldigt nöjd med dagen och det var skönt att komma ut lite och göra något kul :)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

5 kommentarer:

  1. Kul att höra om dagen, Helenas blogg följer jag till och från.
    Jag gillar tygkassar! ska defintivt köpa fina SOS-barnbyar-kassen.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Kul att det blev lyckat! Det är vid sådana tillfällen jag önskar jag bodde mer centralt. Nu har jag lyckats packa in den, nu ska jag bara komma ihåg att skicka den med. Senil är förnamnet här:)
    kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt! Älskar Stefan och brukar läsa Ebba, då jag för det mesta gillar henne. Tycker hon har bra integritet och skriver ofta intressant. Kramar från ett blåsigt men soligt Skåneland

    SvaraRadera
  4. Stefan hade jag äran att ha till bordet på ett pressevent jag var på. Väldigt trevlig! Så synd att jag missade detta, hade varit kul att höra föreläsarna och träffa dig och några fler. Synd att goodiebagen ej var så bra. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Åh då kul att du begav dig till detta event! Verkar riktigt inspirerande! Nyfiken på den dåliga goodiebagen... ;) Hoppas du känner dig lite piggare iaf!
    Kram Lotta

    SvaraRadera