onsdag 14 maj 2014

Bevare oss väl – Ryssvärmen kommer

Jaha nu ska det tydligen skifta från fult till fint – väder alltså

Det är ju så klart skönt men lite lite bekymmersamt för min del eftersom jag inte har drabbats av det stora skoskiftarrycket än

DSC05103x

De här två och alla deras sommarlätta kompisar ligger i sina kartonger medan min lilla hall är belamrad med höst och vinterpjux

Jag borde alltså få det där rycket tämligen omgående helst nu på minuten men oj vad det är långt borta det där rycket

Ja det är det verkligen………………

6 kommentarer:

  1. Haha, jag förstår dig. Här åkte allt vinterutrustning bort i helgen. Det brukar alltid komma snö när jag packar bort, men det var visst ni i öst som fick snö sent denna gången:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har både och. Kallt på morgonen påväg till bussen och jag tror jag varit strumplös sammanlagt 2 dagar, men snart, snart... Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag litar inte på det förrän det är här. Men oh så jag längtar.
    Massa kram!

    SvaraRadera
  4. Alltid samma visa. Värst är det för barnen som växer. Sonen hade taxat upp sig från storlek 33 från förra sommaren till storlek 37 (!) Kastade mig ut med honom två veckor innan Valborg och det var tämligen slutsålt på sandaler. Hann knipa sista paret 37 till honom...
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ojoj, samma läge här! Enbart stövlar och stövletter o hallen. Inga somrigare varianter ännu framme. Jo tog fram mina slim guld Havaianas den där helgen jag hade premiär på bikinin på altanen. Så de ligger i ett hörn när jag ska gå ut i trädgården. Får se exakt HUR varm den där ryssvärmen i helgen kommer bli... Jag avvaktar! ;)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Håller med, det är svårt med skor nu, fattar inte vad jag gick i förra året:) Vad härligt det lät om det du skrev i förra inlägget av kafedoften. Jag älskar den doften på morgonen. Ha en fin kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera