söndag 27 april 2014

Kaosig dagens och lättlagad middag

Jag har inte lärt mig hur jag ska klä mig efter vädret än och i dag fick jag spunk

IMG_0302

Vet inte riktigt hur det här gick till – lagom i skuggan men alldeles för varmt i solen så klart

I bland beter jag mig som en helt vanlig människa och lagar mat i stället för att sleva i mig fil och müsli, pulversoppa eller te och macka

I dag var en sån dag :)

pagelax

Frusen spenat (för lat för att hacka färsk), rejäl bit lax, salt, peppar, muskot och crème fraiche

Tina spenaten, rör ner crème fraiche, krydda, putsa laxen och dela den i portionsbitar

IMG_0311

Allt i en panna :)

Jag trycker ner laxen och låter den puttra tills den är klar

Nyss tryckt i mig en portion och laddat två matlådor

Fantastiskt nöjd med mig själv……

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Bra gjort! Det är gott med mat vettu;) Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är likadan, supersvårt att klä mig rätt för vädret just nu :-)
    Tack för receptet, ska absolut testas, ser supergott ut. Och kul att "se dig" laga mat, en ny företeelse väl? ;-) kram!

    SvaraRadera
  3. Hahhah, festligt och det ser gott ut, fast jag inte gillar spenat, så du ska vara klart nöjd! Klem

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt gott! Älskar lagad mat :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att du även tar hand om dig själv och lagar mat :-) Såg riktigt mumsigt ut! Kram!!

    SvaraRadera
  6. Det ser ju supergott ut! Hem kanske även jag borde testat att ta med mig mat till jobbet någon gång :-)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Bra där! Jag e lika klädförvirrad. På väg in t stan o vaad ska jag ha påååå miiig??? Blää vill bara hoppa i nåt! ;)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. haha ser väldigt spännande och nyttigt ut! Så snygg den kappan är! Kram Pernilla

    SvaraRadera