lördag 26 april 2014

Jag lever – åtminstone lite

Bra och livskraftigt virus det här – har fortfarande inte givit sig iväg men jag har jobbat tre dagar den här veckan :)

Att måla sovrummet eller göra klart mitt stora skåp känns mer oöverstigligt än någonsin men det hindrar ju inte att det hittar hit en och annan detalj

IMG_0273xx

Egentligen en ljuslykta men just nu bor där en torkad ros

IMG_0270x

En riktigt maffig fjäderpenna

Något bra med Påsk ändå även för en som inte firar högtider – tillgången på pynt som gillas

F.ö har jag från och med i dag shoppingfri månad vilket innebär att det bara inhandlas nödvändigheter

Två undantag: väldigt bra pris på en av hushållet stapelvaror = tillåtet att hamstra. Jag får också köpa en blombukett varje vecka helt enkelt för att blommor har en väldans positiv effekt på mitt välbefinnande :)

Jag tar en sån här månad varje år bara för att påminna mig om att det inte är nödvändigt att släpa hem allt jag vill ha……….

Kram på er

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

17 kommentarer:

  1. Jag borde haka på, klickar på allt för mycket onödigt just nu.. Nu måste väl snart det där viruset ge med sig. Vilket segt ett.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa - vilar massor och har tråkigt haha
      Kram

      Radera
  2. Grymt impad!! Jag borde verkligen haka på jag me! Har blivit way too much tröstshopping o klickande både här o där. Fick mig en tankeställare när jag skulle sortera in de nya nagellacken o upptäcker att jag har köpt flera väldigt likt de jag har som oxå e nya... El när jag hittade nya foundations som jag "glömt" jag har o så droppen idag när jag hittade flera plagg i min WIC m prislapparna kvar. Seriöst. Behöver ingenting. Egentligen. Tack för tankeställare. Lever som om klicken inte kostar. O jag är inte ekonomiskt oberoende no need to say...
    Skönt att få ett livstecken o att du mår lite lite bättre. Fasiken vilken skit du drog på dig!! :(
    Stor kram! Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är jätteskönt att ha en shoppingfri månad! Får mig att tänka efter ordentligt även ett bra tag efteråt. Jag har ett badrumsskåp som sprängts för länge sedan och kläder sm gått och väl skulle räcka till fyra kvinnor . Behöver absolut ingenting!
      Kram

      Radera
  3. Usch... segt virus här också och på toppen av det polenallergi och pms
    :-(
    Så sunt att ta en shoppingfri månad! Jag har shoppat betydligt mindre det senaste än vad jag brukar och det är jag nöjd med. Vet inte om jag "vågar" ge mig själv shoppingförbud, bara för att... skulle det säkert dyka upp något efterlängtat och jag hatar att bryta löften. Nåja... jag ska fundera på det och kanske hakar jag på!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte så synd om dig härom dagen när du verkligen var tvungen att jobba�� Många i min närhet har hostan from hell sedan flera veckor tillbaka så vi är inte direkt unika. Jag hoppas verkligen att inget måsteha dyker upp men jag önskar mig verkligen inget alls just nu. Lät tom bli att klicka hos deepFLING trots att jag är ganska sugen på "näsduksklänningen" hahaha.
      Stor kram ��

      Radera
  4. Hoppas att du kryar på dig med det snaraste.
    Vad roligt att du också tänkt på det där med shoppingfri månad.
    Jag har tänkt maj som shoppingfri förutom det som är nödvändigt och en sedan länge planerad Venedigresa på några få dagar. Så jag hakar på men jag börjar 1/5 om det är ok?
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Så klart det är ok fina du! Bara glad om någon vill följa mitt exempel. Ha det fantastiskt i Venedig!
    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Smart tänk. Att man inte ska ånga på och ta saker för givet på nåt sätt:) Pöss du kloka kvinna!

    SvaraRadera
  7. Vilket äckligt skitvirus! bra det är på väg att flytta i alla fall. Kul att höra från dig och jag hakar absolut på med shoppingfri månad. Har visserligen dragit ner extremt på onödighetsshoppandet sedan januari men det kan alltid behövas ett extra tänk kring vad som verkligen är nödvändigt. Ibland är en fika på stan nödvändigt ibland inte, så jag kör lite så... ok? :o) KramKram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det lite bra att tänka efter. Funderade på om blommor verkligen hörde till nödvändigheter men insåg att jag blir så glad av blommor att den kostnaden är helt ok!
      Kramar

      Radera
    2. Exakt min filosofi. Det krävs lite måbrasaker ibland, och då pratar jag inte en ny Molly i veckan, been there done that och vet att det inte gör en så himla glad i längden, absolut inte som den där fikan eller blommorna, det lilla som gör det stora :-) <3

      Radera
    3. Det var ett bra tag sedan jag trodde att en ny Molly skulle göra livet underbart och jag täbker aldrig någonsin mer köpa en till fullpris.
      Kram<3

      Radera
  8. Åh så inspirerande av alla er andra oxå! Tack söta Ros!!! <3 Bra inlägg!!
    Kram kram
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Jag hakar på fr maj. Har ju haft helt shoppingfria månader förut och det känns bra. Man blir lätt påverkad av alla erbjudanden som dyker upp överallt. När jag har shoppingfritt åker de mailen i papperskorgen direkt. Jag kommer såklart behöva köpa mat och sen present till sonens kompis men annars tar både jag och sambon shoppingfri månad. Kram

    SvaraRadera
  10. Oj så svårt det ska va at hålla fingrarna i styr!! :/ Men. Jag säger som du, inte EN mollytrasa till hitåt på ordpris! Och det har jag lyckats hålla väldigt länge. Minns inte senast, bara köpt på kampanj. Men även dessa köp blir dyra. Så jag funderar på att inte köpa några kläder alls förrän den riktiga ordentliga (minst 50%) rean drar igång på NK, Mathilde o Åhlens city. Det som dragit iväg för mig senaste halvåret är kära Skincity. Fast har bara hakat på kampanjer där med. Fast det blir mkt pengar sammanlagt det med. Senast olika solskydd som behövs inför resan t Nerja varje juni. Igår blev det dock en Malene Birger sjal på pytterea 10% (klubbdagar på Åhlens, skulle bara ha fotfilen på batteri!) och det är way too much dinero för min del. Sorry för långt inlägg. Självterapi! ;) Men blir peppad av dig Rosen! Ska verkligen tänka till ordentligt!
    Sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera