tisdag 25 mars 2014

Om man skulle ta och deklarera lite kanske?

Hemma med brakförkylning men kan trots det inte riktigt slappna av

Inser ju att deklarationen inte har första prio men försöker komma på saker som inte kräver fysisk ansträngning

Har testat att kolla på “Riket” på DVD men somnar efter fem minuter

Kanske dags att plantera om mina Fuchsiasticklingar? Kräver inte mer än att jag orkar sitta upprätt på kökspallen och helst inte nyser så häftigt att jag skadar dem ;)

IMG_0176

IMG_0177

Jag saknar verkligen att se hur det växer och gror så i går planterade jag en avocadokärna

IMG_0175

Jag har låtit den torka på köksbänken några dagar och sedan försiktigt skurit ett litet kryss i toppen innan jag satte den i såjord

Helt enligt konstens alla regler alltså………

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

5 kommentarer:

  1. Vad fina sticklingarna är. Jag satte tomatfrön i går kväll och väntar ihärdigt på att det ska hända något. Genast. Och undrar också hur jag ska få tag på förra sommarens fina fuchsia, den där ballerinan. :)
    Krya på dig finaste och om du kan facetima är jag på.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller alla tummar för att jag inte förstör sticklingarna för det är ju såna dära fina ballerinor
      Kramar

      Radera
  2. Ja, nu är det dags att förodla så smått. Roligt är det! Krya på dig, hoppas ni hade det fint i helgen, Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta vi hade det toppen 😀
      Kram!

      Radera