söndag 23 februari 2014

Skåprotande, panikköp och svinerier

Som vanligt stod tvätt på programmet och jag fick finfin “hjälp” med att vika in den

IMG_0057x

Efter att ha trampat omkring på allting så att det skulle få rätt doft ansåg han sig klar så jag fick sköta resten själv

IMG_0060

Känner mig lite vårig och kom ihåg att jag hade något fint i ett av skåpen

IMG_0050

IMG_0051

Så klart var jag tvungen att i stort sett tömma två skåp innan jag äntligen hittade den gamla fina skålen

Så kommer vi till panikköpet som tack och lov inte grävde något större hål ii plånboken

IMG_0062

Min 20? 30? år gamla skrivbordslampa gav upp och ville inte vakna trots att jag plockade i sär den och rengjorde vitala delar med ren bensin

Då är det väldigt bra att Stadsmissionen finns i närheten och låter en fynda en alldeles ny och fräsch lampa för 40 kronor

Inte så himla snygg men fyller sin funktion

IMG_0061

Så här kan man också göra när man äter banan i tunnelbanevagnen

Två vuxna kvinnor – inga snorungar alltså – som blev rejält förbannade på mig när jag ifrågasatte lämpligheten i att bete sig så här

Dags att slänga mig raklång i soffan och njuta av de sista lediga timmarna

Må så gott!

8 kommentarer:

  1. Bra att du sa till om banan-svineriet......bläh för såna "typer"...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jo, katter är allt utmärkta tvätthjälpare.
    Menar du att de grisade så där i närheten av andra människor?! Inga skrupler alls, alltså. Äckligt är också att hitta tuggummi i tåg/buss-fönstren. Hur tänker man?
    Kram från en lättäcklad

    SvaraRadera
  3. 1. vilken finfin hjälp du har med tvätten.
    2.Fin skål
    3. Vad är det med vissa människor idag? det är lite av "känner jag för att lägga bananskal just där jag vill så ska andra bara sk..a idet. Och
    dessutom så ligger problemet hos den som bryr sig."
    Jag blir så indignerad och heja dig som sa ifrån.
    ¤. Jag tycker att lampan är fin och för de pengarna desutom. Kramar

    SvaraRadera
  4. Men vad kär jag blev i din skål, så himla fin! När jag såg sista bilden på Insta trodde jag att jag skulle smälla av. Jisses vilket beteende.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra att du sa ifrån...vad är det med folk nuförtiden ingen uppfostran inget hyfs eller respekt alls....fy vad arg man blir.
    Kram till dig och Oskar Marika

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fat:) Och vilka jävla grisar till kärringar......Kram

    SvaraRadera
  7. Blä, för tanter som inte kan slänga bananskal på rätt ställe :(

    SvaraRadera
  8. Tack!! Att det finns fler "surtanter" på SLs färdmedel! Jag blir så förvånad ibland att inget hinner komma ur mig innan personen i fråga har gått, men säger oftast till, vänligt o sakligt, och får alltid något snäsigt svar tillbaka! Heja dig! kram Lotta

    SvaraRadera