tisdag 18 februari 2014

Antikmässan var det ja

IMG_0018

Monstruös krokodil i entrén – vet inte om den var till salu

Vi bestämde oss ganska omgående för att dela på oss när det visade sig att vi ville titta på helt olika saker och mässområdet är megastort så vi skulle knappast ha tid att titta på precis allt

IMG_0004

Pottstolen med skinnbolstrad sittring har kanske stått i ett förmöget hem på 1700-talet?

Nu var det inte fullt så gamla saker jag var mest intresserad av så jag gick vidare

IMG_0006

Komihågtavlan i plåt ville jag så gärna ha men jag hade ingen lust att punga ut med nästan 2.000 kronor så den fick stanna kvar

IMG_0007

Detaljbild på en av dörrarna på ett fantastiskt skåp

IMG_0010

Här var jag ytterst nära att bli med blomkorg men det föll på att jag inte riktigt visste var jag skulle ställa den – ångrar lite lite att jag inte köpte den faktiskt

IMG_0011

Hade passat perfekt i mitt sovrum men återigen var priset alldeles för högt för för min smak

IMG_0013

Hur häftigt hade det inte varit att sova i en sån här säng när man var liten

Trots att prislapparna var för blodiga på de grejor jag visat här lyckades jag göra två köp som jag ansåg var prisvärda

IMG_0029x

En liten fajanskruka som i en blink tar mig tillbaka till farmors ljusa varma hus i Ånge

IMG_0030x

En ännu mindre bit vit getost från ett litet gårdsmejeri i Valsjöbyn i Jämtland

Inte ett dugg antik utan perfekt ätmogen och förbaskat god. Jag brukar köpa med mig en bit när jag är hemma i Östersund och hälsar på och jag har inte varit hem sedan pappa gick bort så suget är stort efter denna delikatess!

Väldigt nöjd med dagen och finaste Lingonsällskapet :)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

6 kommentarer:

  1. Ja, de vet hur det ska ta betalt för gamla grejer. Även om mycket är snyggt och ger ett visst vill ha begär, finns det gränser också. En skål och en ost är inte alls fel.
    kram

    SvaraRadera
  2. Kul att få hänga med på ett hörn här, och kul med gamla prylar, synd de ska vara så satans dyra. Gillar dina fynd :o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Fajanskrukan är underbar, i den mest ljuvliga nyans. Ost fick även vi med oss.
    Mycket är dyrt men det går att hitta fantastiska saker för vettiga priser och så går det ofta att pruta lite. Men bara att gå runt och titta på allt är skoj.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad mycket fint du visar, jag föll för den vita hästen och kyrkoljusstaken som stod bredvid..ohhh så fint. Fin kruka du köpte, Kraaam Anette

    SvaraRadera
  5. Den där krokodilen kunde jag ju haft i Paradiset. I trädgården då? hahhaha. Kram och mycket fint fick ni se ju.

    SvaraRadera