torsdag 16 januari 2014

Oskars nya “matskål”

Något lite självupptagen tänkte jag inte alls på att gårdagens inlägg inte är lika tydligt för alla andra som det är för mig

Det här är Oskars nya aktivitetsbräda

rrucigpml_p1

Han ska alltså få jobba lite för maten :)

Han slukäter gärna och min tanke är att han får en liten mängd mat på sitt fat och resten på brädan så att det inte går så förtvivlat fort

Dessutom gillar han som de flesta katter att peta och undersöka så brädan skulle samtidigt ge lite sysselsättning

Får se hur det utvecklar sig – eller inte – det ser ut som om alla bitar jag laddade med i går kväll ligger kvar

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Spännande att höra hur det går. Du måste berätta sen om Oskars framfart på brädan.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  2. Lite roligt när de försöker klura ut hur de skall göra. Här skulle dessvärre våra hund-'flickor' sabotera direkt. Inte ens lönt att försöka, vi hittar på lite annat när husse går em-rundan med damerna. Då har vi roliga timmen..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Åh vilken bra ide´! Var har du funnit den? Kram Linsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag har köpt den hos Bromma Zoo men den finns troligen i alla större djuraffärer. Googla "fun board cat" om du vill ta hem en från nätet. Han har fixat det mesta utom skålarna nu :)
      Kram

      Radera
  4. Hihi.

    Har sett att det finns sådana där som maten ramlar ned i. Typ åker som vattenrutschkana. Syrrans katt struntar i banan. Han tar varje bit en och en med tassen. Fast helst vill han att någon ska ta ned biten åt honom :-)

    SvaraRadera
  5. Aha... det är jag som är lite korkad :-) Har aldrig sett något liknande, men det var ju klurigt. Jag kan tänka mig att det är en bra sysselsättning för Oskar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. En sån skulle mina jyckar ha, i alla fall den ena för han sväljer all maten på en gång, typ. Sen rapar han som en stor karl som hällt i sig en liter öl....
    Kramar

    SvaraRadera