måndag 20 januari 2014

Oskars matbräda

Nu har vi testat så pass många dagar att jag känner att jag varmt kan rekommendera den till dig som har innekatt/er

Den ger hjärnan bra stimulans samtidigt som den hindrar katten från att kasta i sig mat

IMG_9690

Det började ju lite trevande och en smula misstänksamt

IMG_9708

IMG_9711

Nu gillar han den skarpt och har lärt sig några trick för att det ska gå lätt att få tag i bitarna men mycket återstår ännu att lista ut så den här kommer att vara spännande lääääänge :)

IMG_4199AAAXXXc

Tillägg måndag kväll:

Jag förberedde inlägget i går och nu när jag kom hem visade han att han mycket elegant vinklar tassen för att komma åt godbitarna i de smala vågformade gångarna :)

6 kommentarer:

  1. Kul att han tycker om den. Jag ska minsann ta fram den jag har liggande i källaren för Sigge har nog aldrig testat den.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Festligt grej det där och bra ju! Fanns minsann inte när jag hade Hjalle. Klem

    SvaraRadera
  3. Sött. Inte ens jag fattar hur den där fungerar. :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Åhhhh vad söt han är din Oskar OCH vad smart sätt att få igång tanke verksamheten på sin katt *ler* ;)
    Hoppas att du har en bra kväll <3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  5. Så fin han är din Oskar och vad kul att höra hur att det går bra med "brädan". Jag har köpt en aktivitetsboll till min häst så han får hjärnympa med att försöka få ut godispellets bitar ur den.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  6. I bland tänker jag att man själv borde ha något liknande så att det inte var så lätt att bara vräka i sig och fylla på volangerna...:)
    Kramar

    SvaraRadera