torsdag 30 januari 2014

Oskar bloggar

Jag undrade faktiskt om hon den där Rosen verkligen är alldeles riktigt smart?

Hon har varit hemma några dagar för hon har inte mått bra men plötsligt fick hon för sig att gå till jobbet i går

I morse skulle hon absolut väg igen

IMG_9792x

Som vanligt gjorde jag henne sällskap i badrummet medan hon fixade sig och jag tyckte att hon såg helrisig ut ut

Vit i ansiktet utom under ögonen där hon var blå och alldeles matt och trasslig i den där långa pälsen hon har på huvudet – kan aldrig gå bra tänkte jag

Och visst fick jag rätt

Vid elvatiden kom hon hem igen och gick direkt tillbaka till sängen medan hon mumlade något om vårdcentral och sjukintyg

Jag var så tyst så tyst och smög så att hon inte skulle vakna för det är väl med människor som med djur?

Att de vill sova massor när de är sjuka?

Då och då hoppade jag upp i sängen och tittade till henne men var jätteförsiktig så att jag inte skulle väcka henne

Eller ja………….råkade visst slicka henne lite i pannan en gång

Nu ska jag se till att hon kliver upp och äter lite

tassavtryck

7 kommentarer:

  1. Tack för inlägget Oskar...hoppas matte snart är på banan igen.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du tar bra hand om din sjuka matte. Om hon fryser får du värma henne lite.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tror nog Oskar är riktigt riktigt smart här ;-)
    Ajajaj att gå tillbaka till jobbet för tidigt ;-)

    Ta hand om dig nu- håll dig hemma tills du är frisk och hoppas att det går fort att bli det!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo Oskar det är samma med människor de både vill och ska sova massor så de blir friska.
    Jag tycker du ska säga till Rosen att hon ska vara rädd om sig och kanske rentav ta ett test om hon har mycoplasmabakterie.
    Det är en illvillig liten typ som gör en trött i evigheter.
    Ta hand om din matte och dig själv!

    SvaraRadera
  5. Så bra Oskar att du ser till den där Rosen när hon är sjuk, hälsa att hon får krya på sig och snart bli frisk.
    Kramar till er!
    Marika

    SvaraRadera
  6. Tur att den där Rosen har nån som ser till henne! Krya på sig! Kram

    SvaraRadera
  7. Tror att med en sådan som Oskar som sällskap blir hans matte snart frisk igen. Krya

    SvaraRadera