lördag 25 januari 2014

ForLife – en himla bra idé

 

standard-log-b36405

Jag har haft ett inlägg tidigare om ForLife som ni kan läsa om HÄR

När jag fick en förfrågan om att puffa lite igen gör jag det mer än gärna eftersom jag gillar vad de gör

Att samla in pengar till cancerforskning genom försäljning av Iphoneskal och armband är bara en del i det hela

Nedanstående är kopierat direkt från deras hemsida

ForLife som drivs av företaget Helpers Alliance Sweden AB (Org.nr. 556915-7174) är ett företag som genom sin roll som anordnare i Jobb- och utvecklingsgarantins sysselsättningsfas hjälper deltagarna att skaffa erfarenhet, meriter och referenser för framtida jobb genom ett aktivt arbete till förmån för Cancerfonden

Jag är så lyckligt lottad att jag aldrig behövt vara mellan två jobb men det är ju tyvärr alltför många som inte haft samma tur!

Ni som läser bloggen på FB får mer än gärna dela vidare om ni också känner att det här är något bra :)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

1 kommentar:

  1. Bra idé att hjälpa människor i arbete. Men jag blir lite ledsen över att det bara är när "cancer" är med som folk vill engagera sig.
    Det finns många saker som behöver hjälp.

    SvaraRadera