fredag 24 januari 2014

Åtta snabba…………

………..från mitt kök innan jag börjar fixa med middagen

page140124

Kvällens lax ska marineras i olivolja, citron, citronskal, chiliflakes och vitlök

IMG_9745

Oskar har inte upptäckt videkissarna än :)

 

IMG_9746

Vinkorgen som figurerat tidigare men som jag är omåttligt förtjust i

 

IMG_9749

Länge kämpade jag med myrten men de torkade ut så lätt medan den här Myrcine är lättare att ta hand om

 

IMG_9751

Oskars Ampellilja (istf kattgräs) står högt upp och tas bara ner då och då för annars våldäts det

 

IMG_9753

Läsglasögon måste finnas till hands precis överallt

 

IMG_9755

Oförsvarlig lyx egentligen med det luktar så rasande gott

 

IMG_9757

En juldekoration som blev permanent förra året – om jag inte vore så lat skulle jag byta ut bandet resten av året

 

IMG_9758

Jag har alltid haft en pappersalmanacka i köket. Ängeln fick jag i julklapp av min guddotter eller hennes syster förra julen

 

IMG_9761

Måååånga år har den här snyggingen tjänstgjort som kaffeburk

Den kinkige skulle kunna anmärka på att det minsann är tio eller rentav elva bilder och ha alldeles rätt i det, men för första gången på länge tyckte jag att det var kul att fota och göra inlägget :)

Jag är alltså betydligt piggare – om än snorig – efter allt sovande och blir troligen inte alls sämre av lite riktig mat därtill

Hoppas ni har en fin fredagskväll!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

7 kommentarer:

  1. Vad kul att kika in hos dig och du har så mycket fint! Jag gillar också myrcinen och den där ängeln är underbar.
    kramar och lycka till med den sköna fredagkvällen!

    SvaraRadera
  2. Kul att få se runt hos dig! Och vad ambitiöst med marinerad lax, jag svimmar nästan bara vid tanken på att stå upprest:)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder och den där vinkorgen är ju hur trevlig som helst.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kuliga bilder.Har missat du är sjuk (har missat allt i bloggvärlden denna veckan, helt frivilligt dock :o) så Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Så roligt att se! Diskmedlet är toppen och jag som inte har någon maskin, köper gärna något snyggt att ställa på diskbänken jag med, Kramar

    SvaraRadera
  6. Kul att kika runt lite hos dig med:)
    Jag har också en del julrelaterat kvar och ska få vara kvar ett tag till. VInkorgen såg ju riktigt delikat ut!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Fint diskmedel! Och kul att få lite glimtar från Hornsgatan:) Kram

    SvaraRadera