söndag 19 januari 2014

2013 tredje delen

Hoppsan – helt plötsligt fick jag lust att gå vidare med årskrönikan så här kommer juli – september

JULI

pagemallia

Mina två veckor på Mallis varav den sista i juli. Sprang omkring i sari och utan makeup mest hela tiden och slarvade med solskyddet på läpparna men annars var allt toppen

 

bild (1)_thumb[4]

Näst sista semesterveckan tillbringades hos Lingondarlingen och jag njöt minst lika mycket som på Mallis

12

IMG_7680_thumb[2]

2xx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag hälsade på i Flippfloppans Paradis och kramade Christina hårt :)

 

IMG_7751x_thumb2

Många dagar i Smirk short blev det och jag blev superglad när jag kunde komplettera med ett reservpar för 112:- i Barkarby

 

Annat reagodis som hittade hit var dessa två ljuvliga

page1

Chiffon blouse och Chiffon dress – platsar i kategorin “ska aldrig säljas”

 

IMG_7806x_thumb[2]

Så kom han då min dyre prins efter närmast olidlig väntan

Så försiktig och så kelig och jag visste att vi hade hittat helt rätt båda två

 

IMG_7798_thumb[2]

Tack vare någon jag tycker väldigt mycket om blev jag ägarinna till den fantastiska klänning som Jade Jagger designade för Indiska

 

IMG_7850_thumb[2]

Väl tillbaka på jobbet tillbringades de flesta luncherna på bryggan nedanför jobbet – vi hade helt enkelt en fantastisk sommar!

 

AUGUSTI

pagesmirk

Mina Smirk shorts åkte på mest hela tiden – långt in i september faktiskt

 

IMG_8082x_thumb[2]

Jag fortsatte projekt sovrum som fortfarande inte är klart pga dåligt dagsljus för det ska målas lite

 

anigifoskar_thumb[1]

Oskar och jag fortsatte att lära känna varandra och den här leken är fortfarande en favorit :)

 

IMG_8241_thumb[2]

Jag hittade Tootsie coat på Tradera……….

512-Triumph-jacket-powder_thumb

……………..Triumph jacket på 50% rea……………..

IMG_8075x_thumb[2]

…………och övertog det läckra halsbandet från Josanne

 

IMG_7987_thumb[2]

IMG_7988_thumb[2]

Besök i  Ulriksdals slottsträdgård  med kollega A och bakom det ynkliga blomskördandet fanns faktiskt en plan :)

IMG_8005x_thumb[2]

IMG_8023_thumb[2]

 

 

IMG_8173_thumb[1]

Jag tankade hem en sömnapp och blev så stressad av vad den visade att den numer inte finns kvar i Ajjfånen :)

 

IMG_8067_thumb[2]

Ett jätteskåp transporterades hem från Stadsmissionen och det är målningen av den pjäsen och lite annat som sinkar projekt sovrum

 

ink2013-600x849

Ett toppenavslut på månaden innebar tatueringsmässan och date med två raringar

IMG_8305x_thumb[3]

Gunnarssonskan och Peggygirl

IMG_8327_thumb[2]

När vi efter shoppingrundan gick till Vapiano i Gamla Stan stötte vi på ett svensexaoffer som var riktigt riktigt trevlig och han fick en kyss på kinden som tack för att jag fick fota och lägga ut bilden i bloggen

 

SEPTEMBER

2777871954_c346c25bb2_thumb[1]

Äntligen fri från tre!!!!!!

 

bild 2 (1)_thumb[1]

Ingen missar väl att jag var glaaaad när Lingonet hälsade på

IMG_8587_thumb[2]

Musi tyg_thumb[1]

Hon lagade mat till mig och gav Oskar en present som hon och grannen gjort själva <3

 

IMG_8152_thumb1

IMG_8691x_thumb[2]

Jag blev bara mer och mer förälskad och snart hade han lindat mig hårt runt tassen – älskade hårboll

 

page

Det var fortfarande bad och Smirkväder långt in i månaden. Jag tog mitt sista bad den 19:e september – I Sverige- i Mälaren

 

IMG_8380x_thumb[2]

DSC05249_thumb[2]

Mer blommor så klart……………

 

IMG_8668_thumb[2]

………….färgflagor som trillade från mina tak i vanlig ordning………

 

IMG_8372_thumb[3]

………..what a mesh dress Traderafyndades liksom………….

IMG_8536xx_thumb[1]

………..Miss Word dress

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

9 kommentarer:

  1. Men vad bra att du påminde. Jag tror jag bara kommit till juli i min krönika, haha.. Hur kul som helst att få se tillbaka på den fantastiska sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  2. När man ser allas krönikor och bilder inser man ju att det händer rätt mycket på ett år! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det händer mer än man tror och kommer ihåg så det här är väldigt kul att knåpa ihop
    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. härligt, har väntat lite och undrat om det skulle komma mer ;) Kramar

    SvaraRadera
  5. Du har haft en sån fin sommar och höst. När jag tänker efter så var augusti och september väl soliga?
    kramar och suss gott!
    <3

    SvaraRadera
  6. Åh vad glad jag blev när jag blev påmind om den underbara sommaren vi hade.
    Kram till dig!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Ja det var varmt rätt länge; faktiskt ända tills rätt nyligen.
    Och tänk vad världen är liten ibland - det där är ju mitt gamla halsband. =)

    SvaraRadera
  8. Underbart att få se lite sommar och dina härliga bryggbad på lunchen:)
    Och tur att du slängde den där störiga sovappen!
    Kramar

    SvaraRadera