måndag 6 januari 2014

2013 första delen

Januari

IMG_5409_thumb[2]

Kall och snörik från början men också bedövande vacker emellanåt

Månadens roligaste var Mollyday On Ice – Odd Mollys isvisning i Kungsträdgården

Skärmavbild 2013-01-23 kl. 10.56.33_thumb[2]

DSC_0124x

DSC08174_thumb[1]

Det var en härlig show och jag fick rå om Lingonet :)

page2_thumb[2]

Jag provade och dissade Firestarter Remix Dress men gjorde en total pudel så den bor här numera men i annan färg

page_thumb1

Funderade på att köpa billig symaskin hos en av heminredningskedjorna men kom aldrig till skott – det finns ju fållband!

page1_thumb[2]

Ett möte mellan Ewa i Walla och Odd Molly som jag tyckte blev väldans bra

Amaryllisknopp

Jag lekte mycket med appen Coulor Splash även om jag förskonade mina bloggläsare från resultaten

IMG_5345_thumb[1]

Så lektes det lite på jobbet också

 

Februari

blogger-image-1606979844

Fortsatt kyla passade mig inte alls trots att jag ser så glad ut

IMG_5492x_thumb[1]

IMG_5517x_thumb[1]

Endagsseminarium i Uppsala Universitets pampiga aula följt av fredagsmiddag på finkrog med söta kollega A

Februari är sedan länge den månad jag så smått börjar leva upp igen och detta tar sig alltid uttryck i överdrivet blominköpande

page2_thumb[2] (1)

IMG_5527_thumb[2]

IMG_5543x_thumb[3]

I mitten av månaden sprang jag på den första blomsteraffären som redan hade påsk

IMG_5667x_thumb1

Jag fick ett plötsligt intresse av att pimpa köket och det gamla fula vinstället ersattes av en vinkorg

IMG_5831x_thumb[2]

 

 

Mars

IMG_5851x_thumb[1]

IMG_5853xxx_thumb[1]

Blomköpandet fortsatte med oförminskad fart och det var ännu möjligt att frossa i tulpaner

IMG_5813x_thumb1

Stockholms ström sjöd av  olika sorters fåglar vid utfodringsplatsen

IMG_6067_thumb[2]

IMG_5772x_thumb[2]

Jag provgick mina nya Ekberg solglasögon och var förälskad i Sweet Briar Blouse – båda fyndade i Barkarby

pagexxxx_thumb3

Minst lika omtyckta men långt ifrån fyndade – boots från El Gringo

#49 Crochet jacket lite powder_thumb[1]

Ett efterlängtat span kom hit via Tradera

IMG_5863xx_thumb[1]

IMG_5968xx_thumb5

Kök pimpades lite till…………………………….

tartan2_thumb[2]

…….……..en bild på världens läskigaste födelsedagstårta hittades

IMG_5138x_thumb1_thumb1

…..……….och den allra sista flaskan glögg dracks upp

Det är faktiskt jättekul för mig att se tillbaka så här – fortsättning i morgon för nu fick jag nog lite blodad tand :)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Så sugen jag blev på tulpaner! De ger så mycket vårkänslor. Det är nog dags för en bukett nästa helg :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att får vara med och titta tillbaka. Nu blev jag sugen jag med på att kika bakåt:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den där jäkla tårtan! Kan ju skrämma skiten ur vem som helst;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Roligt att läsa och den där kombon med Eva Walla och Odd Molly är supersnygg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. jättekul och fina bilder också. Kommer ihåg det där med att du drack glögg väldigt långt in på våren, fniss... Kram

    SvaraRadera
  6. Kul inlägg! Så fint du har det hemma!
    Så härligt det är med fina färska blommor, man mår så mycket bättre!

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  7. Och vad du är duktig med alla blommor! Jag ska försöka bättra mig i vår och ha något hemma på bordet oftare. :)
    Massa kramar och tack för tillbakablicken
    <3

    SvaraRadera
  8. Hahaha, nu har jag tittat en gång till och skrattat högt för mig själv ännu en gång då du har de jättestora skorna på dig!!!

    <3 Kerstin

    SvaraRadera