tisdag 7 januari 2014

2013 andra delen

April

page

Jag fick en fantastisk födelsedagspresent – den Lingonvirkade sjalen är supermjuk och fjärilslätt men ändå varm <3

 

IMG_6992

Jag invigde mitt tidigare Traderafynd

 

blogger-image-453332355

Testade om jag fick plats sittande under skrivbordet

IMG_6610_thumb[5]

Tog mig äntligen i kragen och påbörjade fästingvaccinering

Jag besökte

StoraBloggdagen

IMG_6771_thumb[2]

 

Två väldigt eftersökta landade på Hornsgatan

page

Million dollar dress i lilac och Nymph strap dress i cherry

 

anigif_thumb[1]

Så här exalterad var jag inför den Mollyträff jag var med och arrangerade

IMG_6202_thumb[1]

Vi bodde på hotell

blogger-image-518276998

Hade lite lite otur med vädret på vår shoppingdag

DSC_0040-kopia_thumb2

DSC_0046 kopia_thumb[4]

Stassade upp oss inför middagen

IMG_6215xx_thumb[1]

IMG_6229xx_thumb[2]

IMG_6280x_thumb[2]

Besökte Odd Mollys huvudkontor

 

pagestrumpor-vertx_thumb

Jag copycatade de urläckra “tatuerade” strumpor som Sofia hade på bloggträffmiddagen där hon f.ö. fick en uppskattande klapp i rumpan av en transa :)

 

IMG_6670_thumb[2]

Våren tog väldigt lång tid å sig att komma igång och jag var svårt avundsjuk på mina skånska vänner som gödslade sina bloggar med knoppar och redan utslagna blommor

Men så i slutet av april kunde jag äntligen stolt fota Magnoliaknoppar på Norrmalmstorg

 

Maj

Månaden började med ett besök hos kollega som också är uppfödare av Norsk Skogkatt

246608_649504898399030_1996642521_thumb[2]

Jag skulle bekanta mig med den här lille filuren som tillsammans med en kompis från annan uppfödare skulle flytta in på Hornsgatan

oskar 3x_thumb[3]

Någonstans på vägen kände jag att en vuxen katt skulle passa mig bättre och eftersom Oskar inte var riktigt tillfreds där han bodde beslöt vi oss för att prova om han skulle trivas som ensam katt hos mig

 

IMG_1817_thumb3_thumb2

IMG_6908_thumb[2]

Körsbärsträden var precis lika överdådiga som alltid och jag gick in till Kungsträdgården flera gånger för att njuta

 

IMG_6786_thumb[3]

Jag hyfsade till mina alltför trasiga Pleasejeans med ditklistrade rosor som jag klippt ur ett gobelängtyg

page

Hittade supervärldsbästa primern och BUSen för ansiktet

 

IMG_7024_thumb[2]

Föll pladask för Peace army pants som snabbt töjde sig alldeles för stora och införskaffades i en storlek mindre varpå syrran köpte mina gamla

IMG_7026_thumb[2]

Fick för mig att fulfota Stockholm

 

IMG_7061_thumb[2]

Klippte av mig en bra bit hår och lyckades till slut bli överens med mig själv

 

IMG_7192_thumb[2]

IMG_7092

Fick en lektion i familjeliv när kollega Johan och jag åkte till Bromma Zoo för att köpa klätterträd till Oskar och samtidigt passade på att besöka återvinningen

IMG_7099_thumb[2]

Älskade syster hälsade på

page

Vi var i Barkarby och jag blev med Rebiya Blouse i powder

IMG_7145_thumb[2]

Flottaste kattmatsburken någonsin fick sin plats i köket

Nyhet_v40_2011_thumb[1]

Jag fick en ny favoritglass - bye bye Dajmstrut…….

 

IMG_7178_thumb[1]

..…..och lyckades äntligen påbörja projekt byrå

 

Juni

Slutförde projekt tvätta, spackla, slipa, spackla, slipa, måla, måla, måla byrå

page

Dessutom hittades den perfekta spegeln

IMG_7391x_thumb[4]

 

Blomköpandet fortsatte

IMG_7231_thumb[2]

 

Jag reashoppade väldigt duktig och är fortfarande nöjd med alla köp

page

 

Sedan blev jag skogstokig på Country Dreams och gjorde slut med dem när de inte tyckte att färgskillnaden mellan verklighetens tisha och produktbilden utgjorde grund för reklamation

page1

Något som gick alldeles utmärkt hos Lisen när det gällde färgskillnaden på tishan under

 

IMG_7411_thumb[5]

IMG_6950_thumb[1]

Jag röjde närmast maniskt bland mina kläder, i skåp och lådor

 

tick_149431507_thumb[1]

………..funderade över fästingens existensberättigande…………

 

IMG_7451_thumb[3]

……………exponerade för första gången mina stackars ben för solens strålar…………….

 

IMG_7352x_thumb[2]

Blev totalt och hjälplöst förälskad vid vårt första riktiga möte och kunde inte tro att han snart skulle flytta in

 

DSC04154X_thumb

Den årliga trippen till Mallis så klart vilken får avsluta juni

Vete sjutton om inte delarna tre och fyra får vänta till helgen för även om det här med årskrönikande är kul så tar det en förtvivlad tid ;)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

11 kommentarer:

  1. Japp, det tar tid, men det är himla kul att läsa:)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det är kul för mig att sammanfatta också :)
      Kram

      Radera
  2. Men du vilket år! Även om jag gissar att Oskar tar priset:-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hohoho så rätt du har - lär framgå av del tre :D
      Kram!

      Radera
  3. Kul! Älskar kontorsstolsbilden och ja, alla andra med och tänk vad vi hade kul och rörigt på den där träffen. :) :)
    Massa kramar och saknar dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du den träffen ;)
      Tusen kramar

      Radera
  4. Ja, det tar ju en stund, men jag väntar så gärna.Superkul att se och läsa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar - jag var ju lika glad åt att läsa din!
      Kram

      Radera
  5. Nästa gång det blommar i Kungsträdgården så kommer jag! Måste få se det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste du faktiskt. Så vacker att jag nästan börjar grina - på riktigt!
      Kram

      Radera
  6. Vad kul med en tillbakablick! Kontorsstolen under bordet är underbar! Kram

    SvaraRadera