söndag 8 december 2013

Va…..nää jag orkar inte

Den stora lättjan har slagit till på Hornsgatan och jag orkar visst ingenting just nu?

Jag orkade i alla fall ta mig in till stan genast när affärerna öppnade för att fixa julklapparna och det gick galant

Strosade omkring en stund medan det fortfarande var lite folk och lyckades hitta nödvändigheter till mig själv också

IMG_9444

Sötaste lilla julrosen som placerades i ett fönster som Oskar dömt ut som ointressant

Det kan ju i och för sig ändra sig……………

IMG_9443

Den här djupröda minicyklamen får jag däremot hålla ett öga på för den står på mitt bredaste fönsterbräde i köket och den platsen har fått med beröm godkänt

I morgon kommer jag att se till att få hem en sån här

IMG_9417

Kan inte glömma den söta lilla gruppen från julmarknaden så på lunchen i morgon knallar jag i väg till blomsteraffären

Får väl pula ner lite citronmelissblad om Kungen skulle vara alltför intresserad…..

Jag fortsätter på slappetemat och kör pepparkakor, Rochefort och glögg till middag :)

Nej…….jag ska inte träna i morgon……………

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Fina köp och hyacintgruppen inspirerade till egenfix, men jag har redan 4st..hmm Klem och fortsatt fin slappekväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm ja 4 st kanske räcker :)
      Kram

      Radera
  2. Även jag har den lilla gruppen med hyacinter på näthinnan efter förra gången du visade bilden. Jag tycker det är bra med lite lättja emellanåt:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit en stor fan av det där med att lyssna på kroppen - dammet ligger kvar ;)
      Kram

      Radera
  3. Risig moder och halvrisig dotter har angett samma tema här. Hämta mat på MAX var dagens utflykt. =)
    Har skippat julklapparna i år #elakmoster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch krya på er! Jag köper bara till mitt gudbarn och hennes syster. Ja och så till Lingonet så klart men den har varit klar ett tag :)

      Radera
  4. Så fin kruka till julrosen. :) Ja, fint alltihop och jag hoppas kungen håller sig till kattmaten istället.
    Lisbeth tog nyss ett grabbatag på kisse så nu tror vi okastrerad hankatt. Farbror alltså.
    Kramar
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha kan se Lisbeth och dig när ni funderar under grabbataget :D
      Kramkram <3

      Radera