tisdag 10 december 2013

Tio saker att göra innan jag dör

Ja jag får nog nöja mig med tio annars blir det lite körigt tror jag

Jag har aldrig gjort en sån är lista eller funderat särskilt mycket över saken förrän nu när jag inser att jag inom ganska kort tid kommer att göra två saker som jag länge velat

IMG_9456

För första gången i mitt liv kommer jag att gå på konsert. Ja det är alldeles sant. Har väldigt väldigt väldigt svårt för stora folksamlingar så ett arrangemang i en arena funkar helt enkelt inte

Det här däremot – att gå och se Metallica på Gärdet här i Stockholm kommer att bli bra

Och visst har jag köpt två biljetter trots att jag inte har något sällskap än ;)

Nästa villgöra som liksom bara kastade sig på är ju det här

IMG_9448

Så med två saker inom räckhåll – vad vill/ska jag mer?

Tror det är något sånt här utan inbördes ordning

1. Köpa min drömlägenhet

2. Besöka Grand Canyon

3. Hoppa fallskärm

4. Åka till New York med någon som kan staden

5. Se en riktigt svulstig uppsättning av Carmina Burana

6. ??????????

7. ??????????

8. ??????????

9. Fira Nyår på Skansen

10. Se Metallica

Tål att funderas på det här………..

Har ni några villgöra innan det är för sent?

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Ja du, nummer 2,3 och 4 skulle jag gärna göra också! Metallica vill jag så det gör ont men det gååår ju inte. Klippte dessutom min söta lilla blivande brud i dag och då känns det ju faktist lite bättre. Vet ju att jag gör hennes dag lite bättre:) Och nyår blir ju kalas med! Kram

    SvaraRadera
  2. Oh ja ingen lista kanske men flera saker jag vill göra och en del har jag gjort av dem också. Högst upp på eventuell lista hamnar driva boskap till häst i Texas. Förresten du har rätt ugglor måste vara jätte inne nu jag ser dem överallt.
    Trevlig kväll Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Oj, jag har inte tänkt så mycket på det. Men en lång semester i USA ska jag ha någon gång:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du snart får två drömmar att gå i uppfyllelse!
    De flesta av mina önskningar har med resor att göra. Kenya, Sydafrika och USA har jag avklarat, näst på tur är Machu Picchu i Peru. Och så har jag alltid velat simma med delfiner. Australien och Franska Polynesien är också en dröm. Min lista är full av resor :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Vad spännande! Bra val tycker jag och kul att du tar tag i två av dem direkt :-) Jag har inte funderat på vad min lista skulle innehålla men det tål att tänkas på.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Haha! Ibland gör jag sådana listor i skallen på saker jag måste hinna med:)
    Bla åka Hurtigrutten (fast det kan vänta ett tag) och gå och äta på en restaurang med 2 och tre stjärnor i Guide Michelin. Jo, också vill jag simma med delfiner:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad gulliga ni är :) Hade glömt det där med delfiner - kanske inte så viktigt längre? Stod högt på önskelistan när jag var yngre
    Kram på er <3

    SvaraRadera
  8. Nr 3 och 4 står på min lista också, inte för att jag hade någon innan men klurar på en i skallen nu. Älskar ju listor :-) Och det kan mycket väl hända att jag dyker upp i la hufvudstad lagom till Metallica :-) Har dock inte köpt biljett och det får vänta lite också, tyvärr... Kram!

    SvaraRadera