lördag 28 december 2013

Snöfri vinter?

Ja i alla fall om man får tro Aftonbladet

prognos

Jag blir ju glad så klart men tycker samtidigt synd om alla barn och vintersportare – lite kluvet där

Men att slippa pulsa fram i två decimeter snö på Hornsgatan och alla andra gator där man högaktningsfullt skiter i att ploga trottoarerna vore helt ok för min del

Nöjda med era julklappar?

Jag är väldans nöjd eftersom jag köper dem själv förutom överraskningar från tjejerna i extrafamiljen och en härlig tub från Lingonet – minst lika nöjd med dem :)

Jag läser på Familjeliv då och då och inser snabbt att jul inte är någon fridsam historia för många av oss

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Jättenöjd! Speciellt med snälla dottern som köpt åt mamma att få komma till Kolmården och träffa tigrarna. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kan helt klart leva utan snö, men barnen blir självklart besvikna. Ja, ingen ska tro att allt julfirande är lugnt och sansat, det har jag lärt mig på familjeliv jag med..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oskar är så söt! Måste jag först utbrista. Hurra att du gillade julklappen och ska vi inte springa Helsingborg runt i Maj? http://www.springtimeihelsingborg.se
    Det går ju inte att skylla på snödjupet här heller för utebliven träning....
    Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
  4. Är skitnöjd med mina julklappar:) Både dom jag köpt själv och det jag fick av mina älsklingar:)
    För min del får det gärna vara snöfritt men jag tycker synd om lilleman som älskar att plöja runt i snön! Kram

    SvaraRadera
  5. Jul utan snö suger:( Jag vill ha snö NU!!!!
    Vi vuxna ger inte varandra julklappar men barnen hade shopsat julklappar till sina föräldrar för egna stålar och de hade verkligen tänkt till! Jag blev supernöjd:))
    Kramar

    SvaraRadera