måndag 9 december 2013

Rätt ok måndag

Förutom att jag blev ganska väldigt sen trots att jag inte sminkade mig har det här varit en ovanligt bra dag

Två höjdpunkter som båda innefattar konsumtion om än inte så väldigt pengakrävande

IMG_9448

När man får en förfrågan om att haka på från en väldans skitjättemysig människa och hennes goa dotter så funderar man inte så värst länge :)

Att jag sedan bott här i nästan trettio år och aldrig bevistat detta skådespel är ju närmast skandal men nu ska det alltså bli av

Ring klocka ring och ett överdådigt fyrverkeri på det kan bara inte bli fel

Alla tyckte att jag var så spänstig när jag byltade på mig och stack iväg på lunchpromenad så jag hade inte hjärta att berätta vad som drog mig ut i kylan

IMG_9453

Jadå – fotot är bedrövligt men jag bara måste kasta in det – hur kunde jag låta bli att köpa den på torsdagens julmarknad?????

Kanske får äpplet respass och ersätts av en kotte men än så länge låter jag bli att fingra på det

Hoppas er dag varit bra!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Vad trevligt du/ni kommer att få på Nyårsafton.....jag har heller aldrig varit på Skansen denna dag.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni ska fira ihop! Jag förstår din lycka över lilla gruppen med hyacinter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Var har du köpt de fina 'blåsta' lyktorna? Supersnygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag köpte dem hos Berry innan de stängde butiken här på Hornsgatan.

      Radera
  4. Så fin den är och bra gjort på lunchen. Jag har köpt en gran?! :)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det är lika maffigt som jag tror att fira nyår med Malmsjö:) Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är verkligen på tiden att du bevistar det live och i så gott sällskap också :) Tycker ju mycket om den där gruppen och äpplet är väl jättefint? Klem och fortsatt fin kväll

    SvaraRadera
  7. Ja, bor man i Stockholm så borde man åtminstone en gång fira in det nya året på Skansen :-) Det hade jag velat göra någon gång, det verkar så pampigt. Kul!
    Julgruppen är jättefin, förstår att du fick ett köpbegär. Tänk vad fint när alla hyacinter börjar blomma. Kram

    SvaraRadera