måndag 2 december 2013

Det hade jag alldeles förträngt

Tur är väl det – så här såg det ut hos oss 30 november förra året

SNÖ

Det bara fortsatte och fortsatte – på tok för tidigt!

FERRYGRAN2

Så blev det ramaskri hemma i Östersund när “pungkulegranen” restes framför rådhuset ;)

IMG_4841_thumb[2]

Jag köpte mitt första och sista julmagasin

IMG_4866x_thumb

Och det var ett helt annat stuk på adventsljusen

IMG_9338

Eller nästan för tomtarna hänger med i år också

Jag gillar årets bättre men jag var ju lite julnybörjare i fjol :)

Ha en fin kväll!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

6 kommentarer:

  1. Kul! Det är skoj att titta tillbaka tycker jag också på förra årets pyntande. Nu hrm...längtar jag till torsdag och Ernst. :)
    kramkram!

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag minsann nyfiken på vad vi hade för väder för ett år sedan:) Vi har visst samma tomtar i adventstaken..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hu, vilket väder det var förra året! Jag blir med sugen på att blicka tillbaka, men allt var inte bättre förr...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har förträngt all snö! Kul med återblick! Kram

    SvaraRadera
  5. åh och jag saknar snön. Det blir så mycket ljusare då. Fast den ska bara ligga på gräsmattorna o taken inte på trottoarer o gator o... hihi

    SvaraRadera
  6. Hua...jag hade också glömt av vädret vi hade för ett år sen. Jag fryser som bara den just nu och ändå är det inte så kallt för årstiden, jag måste vara född i fel land så är det bara. Jag gillar båda adventsuppsättnignarna. Kram på dig! Marika

    SvaraRadera