måndag 30 december 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Sista arbetsdagen på året kan vara så hysterisk att man knappt ens hinner tänka på att äta eller löjligt lugn

Ja nog fasen var det lugnt alltid

Tre mail som innehöll mer eller mindre intressant information och telefonen sov middag hela dagen

Klockan fyra gav jag upp och skyndade mig hem vilt längtande efter kattgos och soffhäng

Herr O mötte mig i dörren och efter en ilsnabb hälsningsceremoni – huvudgnuggande – rusade han ut i köket och skrek åt mig att nu får du för farao se till att jag får mat innan jag svälter ihjäl!

Sen försvann han in i klädkammaren, rullade ihop sig och somnade på tre röda

Här sitter jag med svårartad kattgosbrist

IMG_9594

Jag ska minsann spela svår när han behagar kravla fram…….

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

3 kommentarer:

  1. Åh jag skickar lite överflöd i kattgos till dig. Snart klarar jag inte av att åka hemifrån? Skönt att du haft det lugnt på jobbet. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har varit ledig och inte gjort värst många knop. Det är svårt det där att tvångsgosa med katter. Emellanåt skulle jag önska att de var lite mindre egna så jag kunde få gos när jag vill:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Finns väl inget så segt som en riktigt lugn dag på jobbet, när t.o.m högarna med sådant som man ska göra när man har tid är avklarade.
    Jag misstänker att det blir svårt att motstå den pälsige lille herren när han väl behagar att komma fram. Kram

    SvaraRadera