söndag 10 november 2013

På besök hos Odd Molly ss2014

Broderier, detaljer och mer broderier

Så många ljuvliga plagg jag vill ha :)

Jenny Annerhult hade verkligen ordnat det fint för oss och efter att ha löpt amok bland plaggen och stoppat magarna fulla med utsökta mackor, vin och vatten fick vi träffa Karin Jimfelt-Ghatan

Bara en sån sak – Karin tog sig tid och och gick igenom hela kollektionen och berättade hur de tänkt kring design och material

De har jobbat hårt för att hitta ersättare till siden som blivit alltför dyrt och till slut funnit en rayon som de är nöjda med

Det kommer bland annat en fantastisk klänning sydd av tre sjalar i just det materialet och det kan naturligtvis inte mäta sig med siden men är en värdig ersättare i mina ögon

Man har också jobbat en hel del med modal och även de plaggen kändes behagliga

Mycket ren bomull som vanligt

Jag slänger in en bildkavalkad här även om alla plagg av naturliga skäl inte finns med ;)

IMG_9085

IMG_9086

IMG_9093

Broderier var det ja – och ärmloggan är tillbaka på många plagg. Hurra skriker jag och många andra

 

IMG_9094

Given i rosgarderoben – gillar allt; färg, form, broderier, ärmavslut

 

IMG_9095

IMG_9096

Lika sugen är jag på den här söta bomullskoftan

 

IMG_9099

 

IMG_9100

IMG_9101

Kul nyhet – en lång Rib jersey tank. Kommer i ljust turkost som på bilden, ljust rosa och vitt och kanske i ljust gult men där sviker minnet tyvärr

 

IMG_9103

Vacker tunika i det där rayonmaterialet jag pratade om tidigare. Om jag minns rätt kommer priset att hamna på ca 1.400

 

IMG_9106

Mer broderi

 

IMG_9120

Tanktoppar i modal med fantastiskt mönster

 

IMG_9123

Också nytt för i år: grovstickade bomullströjor med olika sticktekniker och mönster i samma plagg

 

IMG_9131

Jättesöta jeansjackeinspirerade bomullsjackor

 

IMG_9132

IMG_9133

IMG_9134

Min våta dröm där jag tyvärr misslyckades med fotot :( Blev så till mig att jag inte ens kommer ihåg vilket material det är

 

IMG_9137

IMG_9138

Kommer även i ljusgrått, military och en färg till som fallit ur minnet

 

IMG_9143

Stickat och virkat så klart bland annat i vitt och den här läckert orange

 

IMG_9145

IMG_9146

Ännu ett måste på Hornsgatan – lång vackert hålsömsbroderad kjol i vitt och svart. Kolla den fina midjan!!!!!

Det här besöket och den här kollektionen gav mersmak och nytändning för min del. Hur länge ska jag behöva vänta på rosklänningen - ganska länge – kommer i mars ………..

Jag ger mig här men det kommer två inlägg till som innehåller trevliga överraskningar :)

Nu ska här njutas de sista timmarna av helgen ……….

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

8 kommentarer:

  1. Inte så mycket i min smak såg det ut som. Men kul att kollektionsloggan är tillbaka! Hur långa var linnena, blev jag nyfiken på? Hoppas de även kommer korta för pastellgärgerna såg ljuvliga ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket fina saker där:) Gillar loggorna jag med! Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad är det för fel på mig? Jag ser ingen måste ha alls, men däremot mycket snyggt. Måste det ändra sig bara för min del...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få se lite bilder!! Det verkar komma en hel del fint, har spanat in mig på en del saker :-) Nu måste jag ta mig en funderare på hur jag ska få plats med fler plagg i min garderob, jag är nog Sveriges största hamster och kan inte göra mig av med något :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Klänningar gillas alltid!
    Den grå koftan med knyt jättesöt.
    Spännande!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Ohhhhh. :) Tummen upp säger jag och tusen tack för bildvisningen.
    Massa kram

    SvaraRadera
  7. Ååh vad roligt att se alla fina bilder och få en liten sneak peak från vårkollektionen! Önskar att jag varit där :)
    kram

    SvaraRadera
  8. Ser ju ut som en del kommer att gillas här också. =)

    SvaraRadera