söndag 3 november 2013

Härmapat och kuponghandlat

I det första fallet går härmapande och kuponghandlande hand i hand

Kupongen fick jag via wrap av en trevlig skånska och ändan ur fick jag tack vara att en annan minst lika trevlig Josanne la upp sitt fynd på Instagram

S0000007043956_F_W22_20130724130756

Mjukvarma för 99 pix i stället för 149 hos Lindex

De är dessutom godkända av Oskar som grundligt strukit sitt huvud mot båda två och sedan sovit på den ena :)

Kuponghandlandet fortsatte på Åhléns dit något absolut nödvändigt återkommit i år

IMG_5256

De här små ursöta keramiktomtarna fick flytta hem i fjol när jag så smått återerövrade julen och jag insåg snabbt att jag borde köpt fler men då var de så klart slut

IMG_9039

Ho ho ho nu ska här tomtas – jag köpte två förpackningar för säkerhets skull :)

Plus åtta påsar av den där härligt gröna renlaven som gjorde entré förra året

Funderade länge på hur jag skulle hindra Kingen från att gnaga på laven men ska testa med någon sorts citronavskräckare

Hur gör ni andra för att hindra era raringar från att gnaska på sådant som inte ska gnaskas på ?????

Ja här sitter jag; en före detta julhatare och gläder mig åt att det snart är jul!

Ur led är tiden ;)

IMG_4199AAAXXXc

8 kommentarer:

  1. Tofflorna ser underbara ut. Här gnagas inte på annat än fjädrar, så påskpynt dödas direkt. Sen plockas det julgranskolor av granen, men han äter dem i alla fall inte:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha nej fjädrar är inte att tänka på - han har redan mördat två vippor :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fina! Men jag får inte köpa något gosigt alls till fossingarna, har en hel låda full. Har köpt på mig när det var rea så mycket är ännu oanvänt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller nån julälskare men ser fram emot att få pynta på mitt sätt:) Blir en tur till Rusta snart där dom tydligen har svarta granar och lite udda julpynt! Kram

    SvaraRadera
  5. Fy sjutton vad mysiga tofflor! Har en fråga angående dina Great day tunics.
    Vilken storlek har du på dom? Har spanat in en beige... ; )
    Vänligen L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej L, jag har 1 på både dem i bomull (chalk) och dem i ull (grey och bronze)
      Hälsningar
      Anne

      Radera
    2. Tack gulliga du ; ))

      Radera
  6. Perfekt med lite rabattcheckar ju:)
    Jag testade "morgonbootsen" på Lindex men jag blev nästan lite sjösjuk i dom (känslig, jag vet...) Men om man bara ligger i soffan med dom så skulle det ju funka! "Nä, mamma kan inte lyfta häcken ur soffan och laga mat för då blir sjösjuk"! Borde banne mig införskaffa dom bara för det:))
    Kramar

    SvaraRadera