torsdag 14 november 2013

En man på Hornsgatan

När det ringde på dörren stirrade Oskar på mig och jag förklarade att det var en gubbe som skulle se till att det inte blev så kallt på golven

Njaäääää han ville inte träffa gubben och pep in under sängen

IMG_9219

Denne handyman trodde att han skulle täta ett fönster trots att jag talat om att jag behöver hjälp med tätningen av mina - alltså mina - inte mitt fönster

Under ganska ljudligt stön fixade han dem mot Hornsgatan och när jag glatt sa att han måste komma tillbaka nästa torsdag och täta fönstren in mot gården hävde han upp en suck lika tung som Sisyfos sten men lovade att återkomma

För att inte vara orättvis: han gjorde ett kanonjobb!

Eftersom han höll på i två timmar hann det i alla fall bli tillräckligt ljust för att jag skulle kunna trycka av en dagens där jag på ena bilden ser ut som en hamster i ansiktet och på den andra som om hela världens problem tynger mina axlar

IMG_9221

IMG_9224

En av mina fyra Wilma mankiller tillsammans med en av mina fyra Blenda short dress och de nya Pleasejeansen i färgen fake black

pagewilma

pageblenda

Hamster – jag????????

Så glad att jag behöll båda paren jeans! Just den här modellen är något lite tunnare än blåjeansen och superbekväma

Oskar hade vid det här laget kommit fram och sov tungt på mina pyjamasbyxor

I morgon är det fredag och Body Balance och sen ett sväng i vårt nya gym på det – blir bra det!

Ha en fin kväll!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

4 kommentarer:

  1. Haha, nej du är väl ingen hamster? Skönt att gubben var kunnig i alla fall..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ser ingen hamster;) En fin kväll till dig och sambon med! Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att du får tätat dina fönster. Är ju skitjobbigt när det drar. Gillar sista bilden "komochhjälpmigattdö":)
    Kramar snygging!

    SvaraRadera