söndag 17 november 2013

Att kattanpassa ett fönster

Det ser inte riktigt ut som förr på Hornsgatan

Ett antal nya föremål har smugit sig in; en stor papperspåse som är kul att krypa in i eller sitta på, en rutig liten dyna, en kartong osv

Kattpelaren från golv till tak är faktiskt det som syns minst för den är i färg med den övriga inredningen

Så var det det här med blommor och sånt som inte är så bra för små kissar att tugga på

Efter gårdagens ugglande och upphängning av gardinerna jag reafyndade för ett tag sedan ser ett av fönstren mot gatan ut så här

IMG_9233

Totalt blomsterfritt alltså

IMG_9238

IMG_9237

IMG_9235

Kunde inte låta bli att köpa två uggletavlor och den andra hamnade här

IMG_9236

Det kan tänkas att det måste flytta hit fler ur den här tavelfamiljen som jag hittat hos Gallerix

Nu fortsätter maratontittandet på Bron med avbrott för The Mentalist och lite middag – när jag väl ger mig att att titta på TV/DVD så gör jag det ordentligt :)

Ha det gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

10 kommentarer:

  1. Så vackert fönstret blev! Gardinerna och pyntet är perfekt ihop! Mycket fint och då saknas inga blommor.
    Jag gillar de där uggletavlorna...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla - jag är väldigt nöjd och saknar inte blommorna alls faktiskt :)
      Kram

      Radera
  2. Så väldigt fint du har!! Känns lite bekant, då min fd svärfar bodde på din gata. Har förstått en del katter gillar smaska på blommor. För mig är det helt obekant. Vår Elvira bryr sig inte ett dugg om blommorna inne. Vet inte om det beror på hon går in o ut som hon vill på dagarna eller vad..
    Ha en skön tv-kväll!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimangen! Nej det stämmer nog att katter som kan gå ut inte är intresserade av inomhusväxter. Innan Hornsgatan bodde jag i hus utanför Huddinge och min dåvarande katt Filippa kunde gå ut när hon ville och rörde aldrig blommor inomhus.
      Må så gott och kram!

      Radera
  3. Men vilket snyggt fönster! Ugglorna är ju urgulliga så jag förstår att det finns sug på fler.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är ju allt eller inget så det blir nof fler ugglor här ;)
      Kram

      Radera
  4. så fint du har det i fönstret!!!! Den där serien bron ska jag också maratontitta på sen. Undrar om man kan ladda ned den eller om man måste köpa dvd, har du köpt dvd paketet?
    Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog hem den från CDON kostade 99 eller 149 - jag "datar" via telefonen och att titta på serier eller film funkar inte jättebra
      Kram

      Radera
  5. Hur bra som helst ju trots blomfritt!! F ö älskar jag att maratontitta. Ska snart göra det med "6 feet under", ska bara en massa "bara" först,haha. Klem

    SvaraRadera
  6. Hej !! Vissa blommor är Giftiga för katter TÄNK på att Julstjärnan är detta så ha inte dem inne om Ni har katt som vill tugga på blommor! Man kan köpa lite kattgräs som katten kan tugga på , De brukar vara vanligt att katter vill tugga på lite grönt för att ursäkta lättare kunna spy upp hårbollar !! Inomhus katter ger sig därför ofta på blommorna om inte "kattgräs" finns att tillgå :-) MEN man behöver verkligen inga blommor i fönstren :-) Tack för en mysig blogg

    SvaraRadera