onsdag 16 oktober 2013

Ni måste titta!

Jag är ju ingen TV-tittare men kände efter dagens vedermödor att en kväll i TV fåtöljen är allt jag orkar med

Hamnade framför Junior Master Chef Australia och jag kommer att titta på vartenda program framöver!

Ungarna är helt underbara och superbra kockar. Domarna är såå pedagogiska och ingen går därifrån det minsta stukad

Helt underbart och visst snyftade jag lite ;)

Eftermiddagen innehöll inknölande av Kung i bur – inte populärt, bilfärd – ännu mindre populärt och petande i öronen hos veterinär – så hemskt att Kungen blev helt apatisk :o

Summa summarum: han har ingen skabb kvar men har kvar ovanan att klia sig. Fått örondroppar med cortison som ska lindra obehaget som han själv orsakar

Jisses – hur mycket otur får man ha……

IMG_8680 

Nu åter till TV fåtöljen och lite gos med min sötnos :)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

10 kommentarer:

  1. Skönt att skabben ändå är borta! Kram och trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen en lättnad!
      Kramar

      Radera
  2. Visst var det underbart program. :) Kramar Oskar lite från mig

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att han är av med skabben. Det andra löser sig nog med tiden. Hoppas du haft en mysig kväll i soffan:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckades somna på soffan men en spinnande varm herre intill
      Kramar

      Radera
  4. Å lille sööööt!
    Här finns också några vänner som kliar och kliar...äter medicin för det och en har droppar men det verkar som kliandet har blivit en vana...

    Kram i kvällen!
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad tråkigt :( Det är just det jag är lite bekymrad över - att han ska fortsätta klia av bara farten.......
      Kram

      Radera
  5. Bra att skabben är borta! Lite kortison brukar ju göra susen:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas stort på dropparna
      Kram

      Radera