måndag 21 oktober 2013

Det där med mössa

Jag behöver en mössa och jag behöver den pronto!

Inte så att jag saknar mössor men de är för tjocka och funkar inte riktigt ännu

Sprang nästan benen av mig i lördags utan att lyckas för jag vill ha en bomullsmössa. Avskyr akryl som gör mitt hår eländes elektriskt och ylle blir för varmt

Det här var den enda jag hittade och det finns faktiskt risk för att den hamnar på mitt huvud :D

Jag har i dag fortsatt projektet att gå in mina Veronica Combat

IMG_8909

Under koftan har jag faktiskt Blenda short dress. Känns lite tidigt för kombon ylleklänning och kofta men jag fryser massor

Det verkar som om jag fryser som allra mest under invänjningsperioden till kallare väder?

IMG_8897

Inte nog med att jag tvingar på den här unge mannen örondroppar två gånger om dagen. Jag lurar i honom nyttig mat genom att krossa ett par knapriga bitar som han älskar och strö ut dem i maten ;)

Dessutom har han fått för sig att vattenskålarna är dumma så han dricker i badkaret……

Lite som att ha småbarn det här :)

Må så gott!

IMG_4199AAAXXXc

10 kommentarer:

  1. <3<3<3 Hälsa kungen från mig!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Är den koftan ljusröda eller tomteröd?
    Mvh Li

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Li :) inte helt lätt att svara på - den är absolut inte ljusröd men heller inte så kraftig i färgen. Urtvättad tomteröd kanske?

      Radera
  3. Oskar kanske önskar sig en vattenfontän i julklapp? Mina pälsbollar älskar den här: http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/355854

    SvaraRadera
  4. Oskar önskar sig kanske en vattenfontän i julklapp? Mina pälsbollar älskar den här: http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/355854

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du - det var kanske ingen dum ide :) Tack!

      Radera
  5. Jag fryser också mycket nu, och undrar hur jag ska klara vintern men det kanske blir bättre det är invänjning av kylan nu. Jag avskyr mössor så bara jackor och kappor med luva är det som går hem här.
    Lycka till med mössjakten.
    Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också helt luvjacka/kappa men tycker att jag ofta blir elektrisk i håret. Därav en stilla önskan om att hitta en bomullsmössa :)
      Kram

      Radera
  6. Finns mössor med tunn fleece eller bomullsfodring runt resåren. Jättesköna. :)
    kram!

    SvaraRadera