måndag 23 september 2013

Oskar bloggar

Vi har haft en gäst här på Hornsgatan :o

Det började på fredag morgon med att Rosen trallade och gapade och babblade om att det skulle bli Lingon efter jobbet????

Och?

Jag bryr mig inte ett dugg om vad hon äter och fattade inte alls ståhejet förrän på eftermiddagen när Rosen kom hem och hade en annan tant med sig som hon kallade för Lingon. Fattade ingenting – varför heter människan samma som mat??????

Fort som attan pep jag i väg under sängen för jag vill inte alls bli störd av främmande tanter oavsett vad de heter !

Tänkte att hon försvinner nog om jag ligger kvar tillräckligt länge men det gjorde hon inte så jag var tvungen att komma fram och kolla lite

Hon satt i soffan och såg inte så farlig ut men för säkerhets skull klättrade jag fort upp i min hängmatta

DSC_0009

Till slut förstod jag att den här Lingon var urmysig och fantastiskt bra på gos så jag hälsade på henne i soffan på lördag natt och sen gosade vi i min hängmatta också :) Det är hon som tagit alla fina bilder på mig

DSC_0056

DSC_0030

 

Och vet ni – hon hade med sig en present till mig – wihii

Musi tyg

Den här har Lingonet och en snäll granne som heter Kerstin gjort alldeles själva till mig!

Kerstin sydde och Lingonet stoppade i kattmynta som hon tagit från sin rabatt där hemma…….mmmm gnnnrrr åårrrrrr

Eftersom matte gillar henne världsamycket och hon är bra på gos så är det ok om hon kommer tillbaka

Tjing tjing

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att du gillade tant Lingon....ni verkade komma bra överens!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så mysiga bilder på Stockholms sötaste katt! Och det är klart att Lingon blir poppis när hon kommer med så fin present :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lilla skrutt, du ska nog få mera kattmynta att slurpa på.
    Kram och hälsa Rosen

    SvaraRadera
  4. Very cute post by Oskar!
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  5. Ja du Oskar tanter med kattmynta i rabatten är det ju smart att hålla sig väl med. =)
    Och hon är faktiskt himla trevlig också.
    Synd du inte kan hälsa på här; tre snygga brudar i olika kulörer att välja på. Ingen kattmynta dock.

    SvaraRadera