söndag 29 september 2013

Lat lördag blev jobbsöndag

Hela lördagen var ljuvligt slö och jag sov middag med Kingen i nästan två timmar :)
IMG_8671
En liten sväng in till stan i mina reafyndade kängor – lika dana som mina tokråsa från Ten Points
IMG_8672
Höstaster från handlaren på Mariatorget
Söndagen däremot blev arbetsdag
IMG_8669
Medan de första fyra maskinerna snurrade i tvättstugan fick jag upp den nya lampan som ger ett milt fint sken och………………….
IMG_8668
……….fortsatt med att plocka ner lös takfärg :(
Sedan strykning och fönsterputs som noggrant övervakades
IMG_8680
IMG_8678
Men är du klar någon gång så att du kan klia mig under hakan???!!!
Till slut bestämde han sig för att “hjälpa” sin trötta svettiga matte i stället för att bara titta på
IMG_8691x
Jamen jag måste ju se till att allt det här nytvättade får rätt doft och stuk fattar du väl
IMG_8697x
Här blev vi liggande en bra stund innan jag tog mig samman och diskade allt som stått i fönstren utom porslinsblomman som fick en dusch i stället
Den här unge herrn har blivit världens mysigaste kompis – härom morgonen satt han i badkaret och pratade med mig medan jag sminkade mig :)
Nu ska här shopsas tomat, gul lök och chilibea som ska bli kompisar till den oxfiléskiva jag nyss fyndade i frysen. Eftersom jag äter kött så sällan har jag ingen aning om hur gammal den är men ätbar lär den väl vara?
Dessutom en liten burk bikarbonat för att tvätta håret riktigt rent enligt Hildes tips :)
Fatta hur snyggt och rent mitt hår kommer att bli…………………
Kram från en trött men glad!

11 kommentarer:

  1. En middagslur är aldrig fel:) Och med lite sällskap är det ju ännu bättre! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska göras fler gånger - så himla skönt :)
      Kram

      Radera
  2. Så mysigt med en kissekatt i sängen. Jag har precis plockat fram en långhårig fårskinnsfäll och tänker låtsas. :)
    Kramis!
    ps. mina eldningsskills tar sig.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å men fårskinnsfällar är ganska mysiga de också! Bra att eldningen går bättre - du får inte frysa ju!
      Kramar

      Radera
  3. Så underbart mysigt att få mysa med en kissemiss i flera timmar!!

    Jag ska nog också testa bikarbonatmetoden, många gånger känns det som om inte schampot klarar av att tvätta bort alla stylingprodukter. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håret blev jättehärligt och känns rent på riktigt!
      Kram

      Radera
  4. Visst är det skönt att tupplura lite med en katt eller två bredvid, mysigt värre. Kul att du tyckte om tipset, jag kommer absolut köra bikarbonat i schampot då och då.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att kunna ta sig en middagslur någon gång ibland:)
    Men vad har hänt med ditt tak? Har grannen ovan haft värsta partyt eller?
    Roligt att katten är så med och nyfiken på dig <3
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värdelöst underarbete vid ommålning :( Kommer att se ut så i alla rum men än så länge är rummen mot Hornsgatan värst....
      Kram

      Radera
  6. När jag var liten stoppade jag precis allt, allt, allt i munnen. En gång hade jag tuggat i mig en eller flera höstastrar (don´t ask!!) och hade förkylningsblåsor i munnen, varvid min ömma moder tog tillfället i akt och påstod att blåsorna kom från att jag åt blommor..... numera VET jag ju att det inte är så, men jag kan för mitt liv inte gilla astrar fortfarande:-(

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha du är en av de skönaste människor jag stött på :)
      Kram!

      Radera