onsdag 4 september 2013

Klart man klär upp sig för Obama

Eller det gör man väl inte som vanligt dödlig men det var mitt svar när en av tanterna på jobbet snörpigt konstaterade att jag var då väldigt uppklädd :)
IMG_8372
Någon vardagsklänning kanske den inte är – What a mesh dress - men jag luftar den hellre en vanlig onsdag än att den ska tyna i garderobsmörkret
IMG_8375
Lite svalt i morse – och suddigt :) så nyfångade Triumph jacket fick följa med
Är lite fundersam på det svarta linnet under och tycker att det känns väl hårt mot klänningen?
Ni som har klänningen – vad har ni under?
Efter mycket möda har jag lyckats klippa alla fem klor på Oskars högra framtass. Nejdå han stretar inte emot men däremot tycker han att det är absolut nödvändigt att gosa med klotången så att jag blir ostadig på handen :)
IMG_8152
Trodde kanske att han skulle tycka att det var mysigt med ett par nallar i sängen men han föredrar att ligga tätt intill mitt ansikte
I morgon blir det spinning kl 11 så det är väl bäst att jag ser till att fixa någon sorts mat så att jag inte trillar av cykeln……
Ha det så gott!

14 kommentarer:

  1. Tjusigt dagen till ära....Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Han är så himla söt! Ja det är du också!
    Snörpiga kärringar skiter vi i:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha du är ganska söt du med!
      Kram

      Radera
  3. Läcker dagens:) Snäll kisse ändå som tillåter kloklippning! Hade jag försökt det med exets kisse hade jag sett ut som en klösbräda;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är ovanligt lätthanterlig - lite av en Ferdinand som hellre luktar på blommorba :)
      Kram

      Radera
  4. Vilken trist tant -man mår bra av att känna att man är schysst klädd...

    Så vad gör det att man är lite "uppklädd" fast det är vardag?

    Du ser jättesnygg ut.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du - det var precis så jag tänkte :)
      Kram!

      Radera
  5. Good om you!!!
    Flot og råt...skøn kombination,som jeg er sikker på mange har nydt i løbet af dagen:)
    Oskar,skønne og smukke Mis er da bare dejlig!!!
    Elsker når du skriver om jeres sjove episoder med hinanden.
    Ha en dejlig dag-
    Kh Sabine

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du nämner just flot og råt .....jag gillar verkligen att klä mig så. Det får inte bli för sött :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Snyggt som bara den! Fortsätt och klä upp dig, man har bara ett liv och då ska man visa sina bästa sidor, tycker jag ;)!
    Sådana här kommentarer från syra tanter är typiska när man har Odd Molly kläder på sig. De kommer från människor som inte tycker om den stilen, minimalister eller rent avundsjuka personer.
    Ha en fin dag i dina vackra klänningar!

    Kram
    Jolanta

    SvaraRadera
  8. Man klär sig som man vill Obama eller inte och tråktanterna kan behålla sina trista kommentarer för sig själva. Du är jättesnygg jag gillar kombinationen.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  9. Klart att klänningen ska luftas! Jäkla kärring...
    Jag har ibland en vit underklänning, ibland en svart, bägge från Lindex som har snygg spets och fyller ut snyggt i urringningen:)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Tack vad söta ni är! Jolanta: det verkar väldigt provocerande med just Odd Molly ;)
    Kram på er

    SvaraRadera