tisdag 24 september 2013

Det här med hösten

Farao så kallt det blev plötsligt – även inne på jobbet tyvärr

Jag börjar snegla åt min Chillnorwayjacka med luddfoder men det går ju bara inte för sig. Om jag börjar med den nu blir det ju nästan vinter på en gång – åtminstone i garderoben

IMG_8648

Dagens sidentunika – Hookup tunic – kan väl snart räknas till gammal goding? Eller nä för resten den kom nog 2010?

Kungen var lite söt i går när jag kom hem – så fort jag satte nyckeln i låset hörde jag hur han tokhoppade ner från sitt träd.

Bäst att slinka in under sängen om jag skulle ha med mig någon läskig tant hem :)

Nu ska jag ta och bygga ihop ett litet papphus till honom som jag fått av hans uppfödare

Man kan aaaaldrig få för många gömställen om man är katt

Rätt som det är kanske jag rent av kan ta mig i kragen och få upp min nya taklampa också ?

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

6 kommentarer:

  1. Här var det 3 grader i morse, så jag tror det snart är dags för dunjackan:D Men som du skriver blir det vinter på en gång, och det går inte för sig. Kul med flera gömställen till kungen. Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen läskig tant. :-) ska bli kul att se nya lampan. Massa kram och gonatt

    SvaraRadera
  3. Åh fy faaan vad kallt det har varit i dag. Nordanvindar. Blä! Fin sidentrasa! Har den i blått:) Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt matchat!
    Papphus låter kul:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fast fördelen med kyla är ju att man helt plötsligt har som en ny garderob igen:-) Kram!!

    SvaraRadera
  6. Här var det nollgradigt inatt på sina håll i stan.
    Fast egentligen börjar jag faktiskt längta lite efter ullkoftor.... =)

    SvaraRadera