söndag 4 augusti 2013

Ulriksdal

Det var verkligen jättefint där ute i Ulriksdal i fredags eftermiddag. Caféet hade visserligen hunnit stänga men det gjorde inte så mycket 

Kommer en bildbomb här så ni får scrolla fort om ni ledsnar :)

IMG_7967

IMG_7968

IMG_7969

IMG_7970

IMG_7971

IMG_7972

IMG_7976

IMG_7975

IMG_7979

IMG_7980

IMG_7981

IMG_7986

IMG_7987

IMG_7988

Magert resultat kan man tycka men jag är lite försiktig med blommor eftersom jag är osäker på vad Kung Oskar kan tänkas hitta på

IMG_8005x

IMG_8023

Jag brukar ju alltid ha samma sorts blommor – oftast rosor – i mina småvaser så det var kul att göra något annorlunda

Eftersom jag lyckades bränna sönder ansiktet i går har jag tagit det lugnt med solen i dag även om vi haft högsommar. Har således tillbringat dagen mestadels i skuggan med hela fejan kraftigt insmord med aloeveragel :D

Kram!

14 kommentarer:

  1. Ja, mina katter brukar betrakta samtliga blommor i huset som salladsbuffé så här är det ingen idé att göra sig till inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tänkte väl det! Sen är jag lite osäker på vad som är giftigt och inte......

      Radera
  2. Men oj vilket underbart ställe. Hoppas ansiktet mår bättre i dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas mest jag ser ok ut i morgon - fortfarande grisvarning :o
      Kram

      Radera
  3. Men vilken otroligt fin bild på dig och korgen. Underbar!
    <3
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötis - Anso är en bra fotograf :)
      Kramar

      Radera
  4. Inte ett dugg less, tvärtom! :o) Och attans vad snygg du är! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack som tusan - det behövde jag just nu <3
      Kram

      Radera
  5. Åh vad fint! Har aldrig varit där men nån gång....Kram

    SvaraRadera
  6. Tyvärr lite meckigt att åka kommunalt men om du tar bilen nångång.....
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut! Men förstår att Oskar inte var så nöjd - himla fjuttigt att inte ta med honom tykcer Berit och Elon, och komma hem med massa jord på händerna! ;-)

    Hoppas det går bättre med ansiktet - förfärligt att bränna sig.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Fint ställe det där men själv har jag aldrig varit där men någon gång så. Du klär för övrigt i korgen och klänningen, som gjord för Lantlivsomslag.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vilka härliga bilder!!! Jättefina och den på dig i Dudetten, är ju bara super. Klemar

    SvaraRadera
  10. VIlket mysigt ställe! Jag bara älskar bilden med dig och den gigantiska korgen:)
    Kram

    SvaraRadera