lördag 3 augusti 2013

Oskar bloggar

Tjatade till mig lite datortid för jag vill ju berätta att den där Rosen har lärt mig spela boll

Hon har köpt en kulig rosa sak som åker jättesnabbt över golvet om jag smäller till den. Om jag har tur puttar hon tillbaka den så att jag kan ge den en omgång till

I påsen från djuraffären fanns det också en pälsråtta för hon kan inte hitta min andra som jag gömt hehe. Planen att få ihop en hel hög med råttor ser ut att funka perfekt

IMG_7952

Den här bilden gör mig inte riktigt rättvisa eftersom det är för mörkt – det är ju kuligast att spela boll sent på kvällen så klart

Jag trivs jättebra på Hornsgatan – jag får god mat, Rosen är bra på att leka och hon är en riktig mes som jag har lindat runt högertassen hur lätt som helst :)

Jag behöver bara lägga huvudet på sned och jama lite så får jag hur mycket gos eller lek som helst

Det enda jag kan anmärka på är att hon tog sig lite väl stora friheter och kom hem jättesent i går. Hon var väldigt glad och hade varit i nån trädgård och rotat runt så hon var alldeles smutsig. Inte ok – jag som är renligheten själv! Dessutom hade hon med sig en massa blommor med konstiga namn. Helt onödigt tycker jag som bara gillar Ampelliljor

IMG_7861

Jag kröp in i min igloo en stund för att markera att det vore önskvärt om hon brydde sig tillräckligt om mig för att komma hem direkt efter jobbet men hon fattade ingenting för hon tjatade om att hon ville hälsa på mig

IMG_7957

OK – om du tvättar av dig allt blomskräp och jord och ger mig min kvällsmat kan jag väl komma fram då

I dag är det jättevarmt och det är lite jobbigt för jag har så mycket päls. Rosen däremot har det onödigt bra – hon ska åka iväg till nåt ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter och bada. Inte för att jag gillar å bada men lite orättvist känns det allt……..

Tjing tjing

4 kommentarer:

  1. Bada är bäst att låta bli när man heter Oskar!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tjena Oskar!
    Jag heter Lingon och tänker komma och hälsa på dig så småningom. Kanske tar jag med ett par extra råttor så du kan bygga upp ett hemligt lager. Jag säger ingenting till Rosen, nada. Du och jag, mmhm. :)
    trevlig kväll lilla tuss,

    SvaraRadera
  3. Med tanke på vad din matte hade för kulör i nyllet när hon kom hem så gjorde du nog rätt i att stanna hemma;) Fina bilder på en fin rödtott:) Kram

    SvaraRadera
  4. Man kan aldrig få för många råttor och den där matte är lite dum i bland. Bara för att hon har varit på Mallis tror hon inte att hon kan bränna sig i Sverige :o

    SvaraRadera