fredag 23 augusti 2013

Bitterljuv premiär

Lite bitter eftersom det är tillräckligt svalt för att ha kappa. Visserligen med bara en underklänning till men ändå :o

Ljuvt för att jag är så rysligt glad åt min Tootsie!

IMG_8241

Den riskerar faktiskt att peta min Lottalotta i samma färg från sin hittills ohotade plats som mest älskat plagg

Annars då?

Olycksfågeln Oskar har troligen öronskabb – skakar häftigt på huvudet, kliar sig och har svartbruna prickar i sina lurviga öron :(

Besök hos tant veterinär bokat på måndag efter jobbet

Maximal otur eftersom ingen av de andra katterna i hans tidigare hem har drabbats men Oskar var den som var flitigaste besökaren ute i rastgården veckorna innan han flyttade…….

Nu ska här hållas fredagskväll i slöhetens tecken och jag ska ägna mig åt seriöst filmtittande om jag bara kan komma på vad jag vill se

Må så gott!

7 kommentarer:

  1. Woo så fin den är på dig. :) Supergrattis!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att den petar Lottalotta, så himla snygg på dig. Är inte öronskabb ganska lätt att få bort med rätt grejer?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hyfsat lätt men det finns inga receptfria grejer som funkar så jag måste ha en veterinär :(
      Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Stackars Oskar! Kappan är urfin, förstår att du är nöjd:) Kram

    SvaraRadera
  5. Ingen kappanvändning här i Skåne än (du borde flytta hit:)), jag har legat en stund i solen och tagit mig ett dopp:)
    Kappan är ju superfin och kan förstå om den petar LottaLotta.
    Stackars Oskar. Om man ska se det positivt så går ju skabb att bota ganska smärtfritt och enkelt:)
    Kramar

    SvaraRadera