lördag 20 juli 2013

Oskar bloggar

Gud så jag fick tjata på Rosenmatten för att hon skulle orka sätta sig vid datorn! Hoppas verkligen att hon piggnar till för annars får ni inte höra mycket från mig. Hon påstår att hon inte har någon blogglust men det skiter jag i för jag vill ju tala om hur jag har det!

I dag är första dagen jag faktiskt inser att jag har ett alldeles eget hem där jag bestämmer helt och hållet – tjohooo

För första gången på väldigt länge har jag ätit upp all min mat i lugn och ro i stället för att slicka lite snabbt på den innan en annan katt kör bort mig och äter upp allt. Det är stort – riktigt stort

Har inte sovit under sängen så mycket – kuligare att sova högst upp i kattträdet för då kan jag hålla lite koll på matte och få mig lite gos emellanåt :)

Jag har också kommit på att det finns flera olika fönster att ligga och spana i även om jag fortfarande inte är riktigt van vid alla ljud på Hornsgatan

IMG_7779

Här ligger jag och ser snygg ut efter en stunds gosande i mattes säng Undrar om hon märkte att jag dräglade av njutning? Äh kan inte hjälpas i så fall och hon har inte sagt något……

Nu tjatar matte om att hon är hungrig och inte vill blogga nåt mer Jaja det ska väl vara rättvist – jag har ju redan ätit ;)

Tjing tjing

3 kommentarer:

  1. Oskar så fin du är i ditt klätterträd!! Elvira bus har nästan exakt samma bredvid sin matte. På vinterhalvåret är det perfekt. Nu går jag lite som jag vill.. Husse fixat en lucka vid en av portarna så jag kan gå på framsidan eller bak till resten av vår lilla familj. Du reder dig Oskar, ge matte lite tid bara..
    Krama din matte,
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra att du känner dig hemma på Hornsgatan. Snart är du riktig kung av stället, det vet jag:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. SÅ bra att du känner dig hemma. Du är ju kung över boningen, det vet du va`? Men se ändå till att hålla Rosen på gott humör, det underlättar för alla, hahhaha. kramar till er båda

    SvaraRadera