torsdag 18 juli 2013

Oskar bloggar

Jaja jag vet att min nya matte – den där Rosen – vill stava Oscar för hon är visst lite märkvärdig? Det blir inget av med det eftersom min stamtavla säger något annat:  S*Juvelens Oskar om jag får be!

Just nu sover jag under en stor säng för jag är alldeles slut efter alla äventyr och dessutom är det nån duming som bankar på taket utanför och det gillar jag inte

I går bestämde min gamla matte att jag skulle åka bil till nåt ställe hon kallade Hornsgatan. Då blev jag verkligen ledsen för jag avskyr att åka bil och jag protesterade lite på vägen men det hjälpte inte alls för rätt som det var bars jag iväg bland en massa bilar och höga ljud och sen fick jag åka i en liten trång hiss. Tycker inte det är riktigt rätt att behandla en kunglighet så……..

Mitt nya revir är jättestort med massor av skrymslen att gömma sig i och jag har noga testat alla

Jag har inte riktigt bestämt om jag ska stanna eller åka hem igen men den där Rosen verkar ganska mysig. Jag testade att sova lite i hennes säng och hon är faktiskt riktigt bra på kattgos. En annan sak som är lite bra är att jag är ensam herre på täppan. Ganska skönt att inte ha en irriterande kattunge eller andra katter att se upp för

Hon verkar ganska smart för resten – hon har fattat att jag är lite skrajsen och har ställt ut mat och vatten lite här och där så att jag kan äta och dricka lite var som helst :)

Jag har ingen lust att bli fotograferad just nu – någon måtta får det ändå vara – så här kommer en bild som nymatte visade på något hon kallar Instagram i går. Jag vet inte alls vad det är men jag gillar bilden så jag har godkänt den :)

IMG_7746x

Tjing tjing

9 kommentarer:

  1. Vilken tur du har Oskar som fått komma till storstan och bästaste matten....jag tror du kommer att trivas.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Åh vilken maffig pojke:) Hoppas ni kommer att trivas med varandra! Kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt Oskar hamnat på Hornsgatan! Svansen verkar nästan lika stor o yvig som på vår Elvira, jättefin herre! Kommer nog bli bra om ngn dag..bara ni lär känna varandra. Njut av dagen!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Trevligt Oskar och jag tror nog att du kommer att uppskatta livet som Singel i stan vad det lider. =)

    SvaraRadera
  5. Jag är helt bortkollrad :) tror del kommet att gå bra. Han har ätit druckit varit på lådan och krävt gos :)

    SvaraRadera
  6. Det kommer att gå så bra ska du se:) Om en vecka eller två är Hornsgatan hemma, och trevligare matte kan ingen få..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du får ge det lite tid bara. Tror inte du kunde hamna på ett bättre ställe nämnligen, så var snäll mot Rosen så ska du se du får tiofallt tillbaka, Klemar till er båda

    SvaraRadera
  8. Godmorgon lilla nya familjen!
    Hoppas natten varit bra för er båda! Å prins Oskar börjat finna sig tillrätta hos dig..dom har en otrolig förmåga de små liven. Roligt du skaffat klätterträd åt honom, dom är bra. Jag har ju haft hund/-ar hela livet så när Elvira bus (katten) flyttade hit, undrade jag; varför varför har jag inte skaffat katt innan!? Dom är ju helt underbara! Ha en fin o rolig fredag!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera