torsdag 6 juni 2013

Världsbästa pastan a la Lingon

När Lingonet hälsade på mig i höstas var jag lite låg efter flera månader utan vatten och veckor utan toalett

Hon visste bot och snodde ihop en pasta som var helt ljuvlig

pasta

Bilderna är ärligt snodda av Lingonberrie eftersom jag inte kan hitta mina egna :o

I den härliga röran finns följande:

1 paket tortellini m pestofyllning

1 paket bacon

1 röd paprika

1 påse sköljd medelhavssallad

1 eller 2 finhackade vitlöksklyftor

plommontomater mini efter behag

peppar o salt efter behag

basilika efter behag

pinjenötter efter behag

Det enda du behöver tänka på är att sallad, hackad vitlök och basilika ska i alldeles i slutet :)

Glöm inte att sippa på ett glas gott rött medan du hackar och grejar :)

Kram

3 kommentarer:

  1. Gud vad gott! Ska provas! Kram

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott det låter (igen) :) Jag måste få tummen ur och testa någon dag..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Yum yum yum!!! Will do it again any time.
    kramar

    SvaraRadera