söndag 9 juni 2013

Världens mest onödiga djur?

Iiiiiii - när jag tvättade håret nyss föll en sån här ner i badkaret. Den måste ha hoppat på mig från någon av de björkar jag passerade under dagens flanerande :(

tick_149431507

Jag avskyr avskyr avskyr fästingar! Jag blir lätt illamående och liksom stel inuti när jag lokaliserar ett sånt här litet äckel på kroppen

Har de verkligen något berättigande i ekosystemet eller finns de till bara för att jävlas och sprida sjukdomar?

F.ö har dagen varit helt ok trots ett och annat skyfall :)

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

12 kommentarer:

  1. Fy fan vad äckligt. Det är det bästa nu som katterna är mest inomhus, inga fästingar..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej de är helt onödiga på alla vis. Har alltid tagit bort dem med händerna på djuren men se när det satt en på min mage var jag inte lika kaxig... Då höll jag ärligen på att kräkas.
    Verkar bli en fästingrik sommar dessvärre.

    SvaraRadera
  3. Ja, usch. Håller helt med. Brukar aldrig få några, men jag har haft hund så de tyckte bäst om honom. Nu får jag nog akta mig mer. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja de är ruggigt onödiga. Vi får in många via Sixten och de ramlar av här och var. Urk!

    Kram
    Septemberflikka

    SvaraRadera
  5. Bläää- fästingar och myggor- avskyr dem!

    Kan de inte uppfinna halsband mot fästingar för människor också?

    Och myggor---de älskar mig och väljer mig före andra människor = alla andra tycker att det är helt ok att sitta kvar utomhus eftersom de inte blir uppätna- myggen är ju hos mig.....jättekul...dessutom är jag allegisk mot eländena: blir stora röda bett/blaffor som kliar galet mycket....ser inte klok ut...

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Uck, uck, dubbeluck vad de är vidriga.

    Kramar och suss gott

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vet inte var riktigt de kommer in i näringskedjan och det måste ju betyda att fästingen är överst, ingen som lever på den men fästingen lever på oss alla. En söndagskvällsfundering i feberrusigt tillstånd.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Brrr, ryser vid blotta tanken på dem, de små jäklarna. Har dock aldrig blivit biten, tvi tvi.

    Sov gott söta!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Totalt onödiga, delar förstaplatsen med mördarsniglar, fast jag inte brukar få fästingar. och så är jag svårt avis för att du har pimpande att göra. Jag är liksom färdig känns det som, både i buren och paradiset. Spegeln var superfin. Klem

    SvaraRadera
  10. Mitt värsta möte med dessa vidriga odjur var efter en skogstur med delvis högt torrt gräs.....sambon hjäpte mig plocka bort 7 st senare på kvällen! Ryser fortfarande vid tanken....
    Yakki, blä,brrr...
    Satta på jorden för att jävlas, är helt övertygad! De har ju inga naturliga fiender....

    Kram

    SvaraRadera
  11. Nej, nej, de är väl helt onödiga! Jag hatar dem uppriktigt för att de är så äckliga, omöjliga att krossa och ställer till med sånt elände! Konstaterade när jag var på prickmottagning häromsistens att det enda bra med fästingar är att man tvingas kolla kroppen noga på sommaren och då kan passa på att hålla koll på huden på samma gång!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja usch de är läskiga! Jag bara måste vaccinera mig. Tycker man känner sig orolig varje gång man varit och kravlat i rabatterna eller ute i skogen.

    Kram Malin

    SvaraRadera