måndag 17 juni 2013

Varken änglar eller rosor

Min dagens har verkligen karaktär av panik. Soligt men halvruggigt blåsigt vilket var irriterande eftersom jag var tvungen att ha någon sorts slipin på fötterna. Inte så snyggt till jeans – ganska skitfult faktiskt men nödvändigt. Gårdagens ingående av reaboots renderade en blåsa på hälen – väldigt amatörmässigt – vet inte hur många boots jag gått in……..

Den här stassen funkade men jag gillar inte alls kombon med fotbeklädnaderna så jag hoppas att det blir klänningsväder i morgon…….

IMG_7431

Nu över till det som har med rubriken att göra

Jag insåg att det finns stor risk för att det blir för mycket gulligull i sovrummet och bestämde att skrinet varken skulle ha änglar eller rosor på locket

IMG_7438x

Väldigt nöjd med den här klistervarianten som jag kan dra bort om jag tröttnar för jag har inte lackat ovanpå

Försöker som bäst uppbåda lite semesterkänsla genom att leta fram reseförpackningar till schampo och annat men det vill sig inte riktigt. Har ingen aning om varför men jag har väl inte kommit i kapp än och jag får nästan ont i magen av att tänka på att jag ska packa resväskan om bara några dagar???

Struntar i det nu och börjar leta efter ljudböcker att tanka hem och kanske fundera över morgondagens klädval så att det inte blir så rörigt i morgon bitti.

Må så gott!

Kram

11 kommentarer:

  1. Aj, skavsår är inte att leka med. Tycker inte alls att det ser få farligt ut med de där pjucksen till. Jag är en sån som packar kvällen innan så jag skulle väl också göra allt annat än just det så här några dagar innan. Du hinner. Ljusböckerna är viktiga.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det bara slår till på fredag när vi är lediga (åker tidigt lördag morgon) och att jag kan hoppa och skutta lite då. Och fixa fötterna så klart ;)
      Kram

      Radera
  2. Jag har semesterkänsla helt ut i hårtopparna. Om jag säger solvarm hud, lite lätt småsvettig, kladdiga barnfingrar som sitter som lim i håret, rörigt överallt och maten är on the go:) Hjälpte det?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter alldeles alldeles underbart....hm kanske fick jag en liten knuff framåt men det känns så overkligt att jag ska åka på lördag ;)
      Kram

      Radera
  3. Gud vad gött att komma i väg så där! Känslan kommer nog vad det lider:) Om du hinner med och vill så får du gärna bli med oss och dammsuga rent Vapiano på fredag:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag träffar er jättegärna på fredag om jag inte är tokstressad hihi - hör av mig fredag fm
      Kramar

      Radera
  4. Jag tycker minsann att du är fin i din dagens. Matchar rosornas röda färg perfekt med skorna.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla - det var lite så jag tänkte :)
      Kram

      Radera
  5. Boo för skoskav och hoppas att det går bättre med fötterna i morgon. Jag tycker att tiden rusar nu, full fart framåt och det är lite läskigt. Men härligt att det är sommar.
    Kramar och suss gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läskigt var ordet - jag är i bakvatten just nu känner jag...
      Kramar

      Radera
  6. Du landar nog i semesterkänslan alldeles alldeles snart:) Och packa gör du säkert på rutin! Tänk på lördagskväll sitter du där i värmen med något gott i glaset och undrar hur i schyttsingen det där skulle vara så svårt att ta in:)
    Kramar

    SvaraRadera