söndag 16 juni 2013

Pysselsöndag – vilken ska jag ta????

När jag gjorde slutröjet i går rotade jag länge i min skaparglädjelåda där det finns färg, penslar, schabloner och lite till

Det var länge länge sedan jag hade ro och lust att fixa något men nu började något röra sig i huvudet

IMG_7423

Ful trävit låda från Stadsmissionen som jag skruvat bort beslagen på, strukit med ett tunt lager krackeleringslack för att få lite struktur och sedan målat ett lager matt grundfärg för snickerier

Nu kommer slutklämmen

IMG_7425

IMG_7426

IMG_7427

Jag tänkte decoupaga på ett motiv men kan inte bestämma mig för vilket ;) Kanske ska det vara något helt annat?????

Om jag tvingar er att välja – vilken blir det då?

Dammsugit och torkat golven – nope

Putsat fönster – nope

Är jag lycklig – hell yes :)

Kram på er

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

10 kommentarer:

  1. Vad du grejar! Och jag är likadan! Bytte gardiner sent en kväll bara för att jag fick det i skallen. Putsa fönstren före är överkurs;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja iblad slår det bara till och jag har hållit på så här mer eller mindre sedan byrån blev klar :)
      Kram

      Radera
  2. Jag tycker den i mitten:) Kul att du hittat lite skaparglädje... Ska bli kul att se när det är klart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att den lusten vaknat igen - hela sovrummet ska ju förnyas ;)
      Kram

      Radera
  3. Röstar på den första...eller andra ängeln!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag velar på .....................
      Kram!

      Radera
  4. Hihi här står det härliga till ser jag. Översta eller understa tänker jag mig. Härligt!
    Kramar och må så gott

    SvaraRadera
  5. Hej på dej Rosen. Den översta var fin tycker jag men kanske ska det vara Rosor på locket istället:) mvh Lena i Småland

    SvaraRadera
  6. Hej Lena :) Vet du - tror du har rätt så jag måste nog ta en sväng förbi Panduro i dag och se om jag kan hitta något rosigt ...........

    SvaraRadera