söndag 16 juni 2013

Nöjd reashoppare!

Nu är det annat ljud i skällan :)

Gick in till stan i går morse i lagom tid till affärerna öppnade för jag kunde inte låta bli att gå ett rejält reashoppingvarv. Sååå glad för nu lyckades jag över förväntan – hittade inte mindre än fyra vill-ha-till-rätt-pris på 40% rea. I samtliga fall knep jag den sista i min storlek. Hur mycket tur får man ha undrar en lycklig kvinna?????

#402 Absentee jumper indigo

Absentee jumper i indigo – hurra!!!! Älskar den jag tidigare reashoppat i chalk och nu är “samlingen” komplett

 

#329 Priceless blouse white

Priceless blouse i white. Så vacker med sina broderier och en riktig sommarpärla

 

#329 Priceless blouse dark indigo

Priceless print blouse i dark indigo. Helt annat tyg än systern i white - tunnare och därmed svalare. Jag valde den mörkare varianten för jag tycker att den är lättare att använda året om

Över till det fynd som jag knappt kan tro är sant. De finns inte på så många ställen men Tintin Style hade ett par 37:or kvar och jag hoppar och skuttar

Frye Veronica combat black

Sååå coola – Veronica combat boots från Frye. Att hitta dem på 40% rea gör gott för själen ;)

Förmiddagen var alltså bara hopp och lek medan eftermiddagen ägnades åt det sista klädröjet. Innehållet i två byråer ryms nu i min nymålade

IMG_7411

En  jättestor och en normal kasse kläder går till Stadsmissionen i dag och det känns väldigt bra. Dels för att jag nu rensat klart bland mina bra-att-ha-plagg, dels för jag vet att de kommer till användning

Jag städade så intensivt att jag glömde bort Vampire Diaries :))

Ska försöka få lite tid till hopp och lek även i dag men först väntar tvätt och en grundlig städning!

Ha en bra söndag!

Kram

11 kommentarer:

  1. Vad underbart att bara springa på dessa plagg i RÄTT storlek OCH till 40% . Bara att gratulera:))
    Själv har jag inte reashoppat ett dugg. Tycker att jag är för tjock och har tappat sugen lite men det vänder säkert snart😃
    Hoppas tvätten går fort så du kan njuta sv söndagen:)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag känner lite som du och inser att projektet vara i perfekt form till semesten gick åt skogen. Jag får helt enkelt se ut som jag gör utan att spöa upp mig själv för det!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tänkt:) egentligen är jag lite tramsig men det är ju det för jävla bikiniläget som stör...

      Radera
    2. Håller med dig! Provade igenom mina bikinis i går när jag röjde och var inte helt lycklig men eftersom jag knappast tappar 3 kilo tills på lördag när det är dags för Mallis så är det bara att gilla läget ;)
      Kram

      Radera
  3. Men wow vilken härlig reashopping. Jag är lite som Fiona, inte sugen alls på grund av mina nyinflyttade kilon :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är riktigt riktigt nöjd och kan nästan glömma de hemklickade bottennappen :D
      Kram

      Radera
  4. Så mycket fint du "hittat"......inte så mycket rea för mig.
    Två klänningar på Lindex 50 % och lite barnkläder på Polarn och Pyret till lilla barn-barnet 50 %.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde aldrig att det skulle gå så här bra när jag gav mig ut :D
      Kram

      Radera
  5. Ja nu förstår jag verkligen att du var helt slut igår!! REA shoppa som är såååå jobbigt ;-) fina fynd du gjorde! jag var i Göteborg igår men shoppade inte några Mollysar utan det blev lite annat :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Jag har också reashoppat big time...! Mathilde hade massor av hunkisar och mollysar jag hade spanat inveckan innan. Best of brands och tintinstyle... Shoppade Frye boots också :) häääärlig rea i år och jag har köpt plagg som passar ännu bättre i höst så jag är supernöjd, särskild med Frye boots, hoppas de passar i storleken nu!
    Kramis,
    Loo

    SvaraRadera
  7. Grattis till lyckad shopping!!! Jag var oxå runt lite igår, bara Matilde, NK och Åhlens men det räcker gott för mig. Nu kommer poängen...jag shoppade inte ett enda OM-plagg. Vet inte vad det är för fel på mig, jag var bara inte sugen. Hade visserligen precis köpt en dyyyr väska på NK som jag suktat efter så jag tror att det var orsaken. Jag kommer nog igen då OM-butiken drar igång sin rea för det är ju så roligt att fynda :-)

    När jag ser dina kassar blir jag så sugen att sätta igång och röja i garderoben. Oj vad många högar man har med bra-att-ha-plagg. När använder man dom, aldrig!

    KRAM

    SvaraRadera