tisdag 18 juni 2013

Lysande kundvård

Tiden bara rusar och bloggen får stå lite åt sidan

I dag vill jag i alla fall hinna dela med mig av ett exempel på lysande bemötande från en webbshop

Syster Lycklig som både har butik i Stockholm och webbshop

Jag gjorde en beställning men Schenker lyckades inte uppdatera sina system så jag mailade systrarna och undrade vad som hänt. Fick svar på direkten efter att de kollat med Schenker – mitt paket skulle finnas på mitt utlämningsställe i eftermiddag

Och phuiii– burk och muggalningen kan andas ut för visst fanns paketet där :)

Lattemugg från Greengate

Den röda burken fanns redan i mitt kök och har nu sällskap av den turkosa

I paketet låg också ett personligt litet brev med klisterhjärta

IMG_7449

Jag har inte fått ett nickel för att skriva det här – jag är bara så himlans nöjd! Den dagen jag gör ett sponsrat inlägg kommer jag att tala om det :)

Må så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

17 kommentarer:

  1. Kul med bra webshopar!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns pärlor :)
      Kram

      Radera
  2. Oj, vad butiker vinner på att ge det där lilla extra! Mer sånt, jag blir också så himla nöjd :-)
    Fina saker fick du med!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man glad och så klart jag kommer att handla där igen!
      Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Burkgalning hehe......
      Kram

      Radera
  4. alltid trevligt med bra bemötande. Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Ja det här var en 10-poängare :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Wow vilket härligt bemötande. Butiken vinner helt klart på det :)
    Snygga grejer!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja snacka om att de har nöjda kunder!
      Kram

      Radera
  7. Ungefär samma inlägg tänkte jag skriva för någon månad sen när jag gjorde en liten beställning av dom. Så trevligt personligtbrev och de refererade även över mina tidigare köp, typ. Hoppas att du får mycket glädje av porslinet du köpt och att du har mycket nytta av det du handlat tidigare... Naturligtvis har de bara kollat sitt dataregister men jag fick en känsla av att de bryr sig om just att jag är nöjd å det gjorde mig glad! Ett tips för andra kan jag tänka och absolut något jag själv skulle ta efter! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara idén att skriva några rader om det man köpt är ju söt och den tid de lägger ner måste vara guld värd. Jag hoppas att de läser det här inlägget - skickade med en länk till bloggen i mitt tackmail :)
      Kram

      Radera
  8. Precis så det ska funka. Tyvärr är en del shoppar ruggigt dåliga på att svara på mail etc. Trist!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är ett rent skolboksexempel på hur man får nöjda återkommande kunder.
      Kramar

      Radera
  9. Har nyligen gjort ett liknande inköp då mitt strykvatten var slut och sen tillkom 2 lattemuggar från Green Gate samt några vit-o-rödrandiga sugrör i papp(helt underbara).

    Alltid lika kul att handla därifrån och allt var så fint packat förutom det lilla brevet som du också fick.

    Dina burkar ser så härligt glada ut, sugrören jag köpte är samma stil.

    Ha nu en härlig midsommar!

    Kram,
    Bönan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har besökt butiken ett par gånger - himmelrike :) - menden ligger lite avigt till för mig så den här gången blev det webshop. Kul att fler har samma erfarenhet av Systrarna :)
      Ha det så gott själv!
      Kram

      Radera
  10. Företag/butiker som är det där lilla extra skriver jag också så gärna om. Vill ju dela med mig av mina goda upplevelser.
    Så nu går jag in och kollar och delar din glädje. =)

    SvaraRadera