onsdag 12 juni 2013

Lite irriterad……..

……………………..på vissa nätbutikers nonchalans. Om produktbilden inte överensstämmer med plagget IRL - var då så förbaskat god och ta egna bilder!
 
Glad i hågen klickade jag hem den här på Country Dreams rea

 
417-The-artistsprint-teenporcelain_t

Mindre glad – ja faktisk ganska förbannad när det visar sig att The artist print tee i porcelain ser ut så här när jag får hem den  
 
IMG_7369
 
Jag ville inte öppna påsen eftersom det här är en klockren reklamation men den har en sorts mörkt puderrosa färg med dragning år beige?

 
954-Jersey-girl-scarf-dark-pink_thum
Jersey girl scarf i dark pink har bara tryck på ena sidan – den andra sidan är tantbeige vilket jag inte kunde läsa mig till i beskrivningen

 
Förra veckan returnerade jag den här till Lisen av samma skäl
 
Klik p billedet, for at lukke vinduet
 
I miss you tee i lite grey melange enligt Lisens bild

 
IMG_7208
 
I verkligheten har detaljerna någon sorts mörkt aprikoslaxrosa färg och inte ljust milt rosa som på bilden
Ska bli intressant att se om reklamationerna godtas och om jag får ersättning för returfrakten ;)

Uppdaterat kl 8.53: fick precis mail från Lisen att de ersätter returportot!

Ha en bra dag – det tänker jag ha trots det gnälliga inlägget
Sista danskurspasset mitt på dagen och i kväll går större delen av deltagarna inklusive bloggskribenten till Grönan för att praktisera sina nya färdigheter på sommarens första utomhusdans :D
 
Kram!

11 kommentarer:

  1. Morr, morr. Rosen har talat. :-)
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Urdåligt när produktbilderna inte stämmer! Har du kontaktat HK?
    Hoppas du får en härlig dag!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. men så tycker jag det är med alla produktbilder resp irl. att de inte stämmer.

    SvaraRadera
  4. Väldigt dåligt. Det är ju a och o för nätbutiker att dom presenterar varorna på ett tydligt sätt och visar realistiska bilder. Slött och nonchalant att inte göra det tycker jag... Bra att du reklamerar! KRAM

    SvaraRadera
  5. Håller helt med. Och tyvärr drar jag mig sedan från att beställa från de butikerna eftersom de tappar trovärdighet ... Ha en fin dag i det ljuvliga vädret! Kram, Loo

    SvaraRadera
  6. Visst blir man besviken! Det får inte skilja så mycket! Jag har med blivit besviken flera gånger och det är så krångligt att skicka tillbaka... The artists print tee såg jag i Stockholm och blev förvånad över färgen. Den skiljer sig grymt mycket från bilden och är enligt mig inte alls snygg i verkligheten. Hoppas det löser sig så du slipper betala returfrakten!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Enjoy dancing outdoors in the summer evening.
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  8. Nej vad tråkigt :(
    Var själv nära att beställa The artists print tee men gjorde aldrig det- Ångrade mej sen och tänkte köpa, men nu när du säger så kanske det var lika bra?!
    Kan du inte lägga upp bilden på hur den ser ut i verkligheten, om det går? Skulle vara kul att se :)

    SvaraRadera
  9. Åh vad trist sånt är! Produktbilder är ofta rätt sopiga men då får man ju fota själv. Och försöka beskriva bra i texten.

    kram

    SvaraRadera
  10. Tack för bilden, ser nu att jag inte ångrar att det inte blev något köp :)

    SvaraRadera
  11. Den fetaste kängan borde väl ändå vara till OM som inte har korrekta produktbilder? Hur svårt ska det vara?! Visst kan man tycka att webbshoparna skulle kunna ta egna bilder - men å andra sidan borde de kunna lita på att produktbilderna stämmer.

    SvaraRadera