lördag 25 maj 2013

Win-win

Orkar inte riktigt göra något vettigt inlägg – helt slut efter dagens bravader

Har dock nöjet att meddela att mina för stora brallor nu sitter på syrran och att jag i morgon hämtar ett par i storlek 0 hos Traderasäljaren “jagvillhasol” som jag känner och som bor fem minuters promenad från mig :)

IMG_7024

Nästa gång vindrickarbyxorrna figurerar som dagens kommer jag alltså inte att behöva bälte för att de inte ska kasa av

Säger ni “kasa”  i hela Sverige eller är det mina norrländska rötter som ger sig till känna?

Ha det så gott!

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

9 kommentarer:

  1. Jag säger hasa, som i "mina byxor bara hasar ner" och bor i Hudiksvall, men född i Gävle :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi kasa kanske används lokalt i Östersund :)

      Radera
  2. Winwin!
    Jag säger kasar om byxor, och hasa om att hasa omkring och ta det lugnt.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt som jag då :)
      Kramar

      Radera
  3. Jag och alla blekingebor säger precis som Lingon och du, kasar! :-)
    Skönt att du fick en lösning på ditt byxproblem!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir lite konfunderad - är detta ett sydligt uttryck jag snappat upp och tror att jag haft med mig hemifrån :D:D
      Kram

      Radera
  4. "Kasa" it is! så bra det löste sig :) Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste ha blivit skånsk hihi
      Kram

      Radera
  5. Eller så är det de i söder och de i norr som är mer lika än man tror? ; 0)
    Kram

    SvaraRadera