torsdag 2 maj 2013

Vem är jag??????

Ja det funderar jag över nu och inser att jag har en släng av mitt livs första ålderskris ;)

Det började nog för några veckor sedan när jag fyllde år och glatt konstaterade att “ hahaha nu är jag närmare 60 än 50”

Och det stämmer ju förvisso men bläk vad det låter hemskt?

Prova att säga det högt för er själva får ni se………..

Inte så konstigt att jag varit en smula off den senaste tiden – tunga grejor att ha på skallen det där

För övrigt var dagens buggning ovanligt givande. Dels har vi kommit så långt att det börjar bli riktigt riktigt kul och jag snikar mig till minst ett par turer med läraren :)

Dels fick jag i dag två konkreta erbjudanden om att hänga med ut och dansa och det är klart jag ska. Det måste vara sisådär 25 år sedan jag var ute på ett riktigt danshak så jag är väl lite ringrostig men det ska bli sketakul.

Har nog pratat klart nu och slänger in en av mina “fler av sammadagens”

IMG_6715

Mina trashade Please börjar bli alltför trasiga så jag ske leta upp någon sorts rosapplikationer att laga med

Börjar med att rota igenom diverse lådor här hemma – blir en låååång kväll…………

Så småningom ska jag dricka Hildes insomningste och hoppas att det även funkar på mig. Den sköningen har skickat mig ett paket – tackar allra mjukast!

Väldigt långt blev det nog – hoppas ni orkade

Kram

12 kommentarer:

  1. Klart du ska med ut och dansa! Och ärligt talat, åldern är inget man tänker på när man träffar dig! Finns betydligt yngre personer som känns mer kärring än vad du är! Tror du förstår vad jag menar:) Det finns ju nån klysha som säger att åldern bara är en siffra och det stämmer faktist! Kram

    SvaraRadera
  2. Yay för att ut och dansa. Tänk vad härligt, musik, rytm och värme...hihihi. Åh jag vill också men jag får nog gå en kurs först.
    Ja, vem är du? Det får man ju fundera över och jag vet vem du är för mig. Bästa Rosen så klart!! :)
    Och bortsett från att du är snygg och är du jäkligt smart. :)
    Du kan få mer fjäsk via telefonen senare...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Linda. Faktum är att jag innan trott att du är yngre än du är. trodde ca 40-45 första gången jag träffade dig. Du är precis som kloka Linda åter igen säger, ingen kärring. Det finns tanter på 25 och det finns de som är yngre i sinnet precis somdu är. Svårt att förklara men du fattar nog. Och man är ju faktiskt inte äldre än man gör sig. Min morfar sa alltid att han kände sig som 20, ända upp i 80-årsåldern.

    Men sen kan man ju fundera på VEM man är ändå, bortsett från siffrorna och det kan nog bara du svara på.

    kram

    SvaraRadera
  4. Ålder är bara en siffra. Som du kanske kommer ihåg så trodde jag länge att du var på min ålder, och det är du med. Snyggare och coolare än dig ska man leta länge efter:)
    Hoppas du får sova gott i natt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för att ni finns :) Jag känner mig inte ett dugg gammal det var just det där med siffran jag fastnat för och jag måste bara mota bort det helt enkelt.
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Linda har redan skrivit det klockrena så jag skriver helt enkelt under på det! Och tillägger att du är en inspiration för mig; snygg, smart, cool klädstil. Och så är jag jävligt avis på din kropp... :o) Kram!

    SvaraRadera
  7. Läste hos dig i morse och tänkte att jag kan nog inte räkna eller också har hon skrivit fel och kommer snart på det! Har funderat på det idag och tänkt att hon måste skrivit fel! Men du har onekligen inte ändrat i texten, så då är det nog jag som inte kan räkna längre! I min värd är du knappt 40, och det kanske blir det om man kunde räkna rätt!
    Kram på dig unga människa!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen kan jag inte klockan heller, för jag ser att det bara är två timmar sedan du skrev!! Men jag har funderat och det kändes som jag gjort det mer än två timmar!
      kram

      Radera
  8. Och då kontrar jag med att berätta om min kära vän på Ölandsgatan som just nu är i New York och lever loppan; 70 år ung som hon är =)
    Tror nog du kan ta dig en bugg du ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - helt underbart jag ler stort :)

      Radera
  9. Finaste ros, Jag förstår dina åldersfunderingar då jag själv befinner mig just där med och avskyr det. Men som dessa kloka quinnor skriver, det är en siffra som inte sägr så mycket mer. Jag börjar förstå de gammla tanter och farbröderna som jag träffade som 16-åring på ålderdomshemmet och som betraktade sig som unga inombords.Det är väl själva kärnan, hur vi är till sinnet och inte följer födelseattestens siffra

    Många kramar till vackra dig <3

    SvaraRadera
  10. You look more like 30 something. Love your blog !

    SvaraRadera