söndag 12 maj 2013

Perfect primer

För första gången i världshistorien – ett sminktips från Rosen :) Jag är inte alls bra på makeup för jag har helt enkelt aldrig tagit mig tid att träna. Trots det vill jag puffa för en primer som passar mig med blandhy alldeles perfekt

IMG_6945

Kanske inte helt snällt att flasha den här? för jag har köpt den hos Sephora som ju inte har butik på så värst många ställen

Den är något lite färgad, sammetslen och har en kräm-till-puderformula så man får vara lite snabb när man applicerar. Hyn blir sammetslen och får ett suveränt underlag för på puder och flytande foundation.

Den fanns med som en av produkterna i det här kitet och jag blev fast direkt efter att ha provat

IMG_6791

Tvätten tvättas, det ska promeneras i sol och i eftermiddag börjar det stora röjningsvansinnet om igen :)

Ha en fin dag!

IMG_4199AAAXXXc

6 kommentarer:

  1. Men vad kul att hitta rätt på en produkt bara sådär.. Nice. Jag fick lite dåligt samvete å min tvätthögs vägnar så jag ska gå och se om det inte finns en tid. :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk att jag glömde bort att gå till Sephora förra helgen trots att jag var alldeles i närheten!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Att få gå bananas på Sephora är som en våt dröm för mig. Kul att du hittat något du gillar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är den LJUVLIG! Den är min absoluta favorit, tillsammans med Benetint (som är det mest naturliga och hållbara rouge som finns), testa den några gånger, tar lite övning men sen är man fast :-) Deras mascara är också ljuvlig, man kan bygga upp volymen desto mer man tar.
    Kul att du gillade tipsen :-)
    KRAM!!

    P.S. man kan beställa Benefint via nätet, blir ungefär samma pris som här hemma men de är prisvärda så det kan det ju vara värt för de som inte har Sephora runt hörnet :-)

    SvaraRadera
  5. Det var så vansinnigt med folk när vi var inne på Sephora, hade gärna rotat loss mer men det gick inte. Men det blir ju fler vändor till storstan:) Kram!

    SvaraRadera
  6. Låter spännande! Ska spana in den nästa gång!
    Kram

    SvaraRadera