måndag 20 maj 2013

Ny favoritglass

Den har liksom bara smugit sig in utan reklam och något större ståhej. Efter att ha testat är jag ohjälpligt fast :)

Nyhet_v40_2011

Storleken är perfekt och jag som gillar vit choklad faller nästan i trans över den här lilla godbiten

Så klart är den väldigt söt………….

Hej då Dajmstrut

Glassen, chokladen och de små Dajmbitarna är toppen men rånet och den mörka chokladen i botten av struten gillar jag inte. Dessutom går den ofta sönder just där bottenchokladen börjar så det blir kletigt och trist

Vilken är din favoritglass – om du har någon?

clip_art_illustration_of_a_cartoon_red_rose_with_green_stems_0515-1001-2620-0510_SMUXXX

6 kommentarer:

  1. Jag älskar ju glass, det är min stora last. Har många favoriter... Magnum Mandel, sandwich, Siaglass ägglikör, 88:an, Ben & Jerry Cookie dough... Haha..kan inte välja en sort. Äter jag kulglass blir det ofta smaker med kaffe, choklad och kola. Gillar "brun" glass.

    så jag går väl och tar ett kokt ägg i stället då... ;-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha du är underbar och diciplinerad!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Min absoluta favorit vad gäller glasstrutar måste ändå vara GB glace Tip top. Men eftersom jag dessvärre utvecklat diabetes 2 så kommer mitt glassintag begränsas avsevärt denna sommar vilket är lite sorgligt.

    Tur det finns goda bär jag kan kalasa på istället.
    Kram Vikkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så tråkigt - då vet jag att du måste vara lite försiktig :( Jag gillar också TipTop och blev glad när den kom tillbaka :)
      Kram

      Radera
  4. Var det verkligen nödvändigt att visa? Va? ;) hahhahh. Mina favoriter är Otto- Strut, 88:an och Nogger, men jag är inte kräsen, går bra med nästan vad som helst! Ha en fortsatt fin dag och nu vill jag ju prova den däringade glassen också.

    SvaraRadera
  5. Hehe klart du ska prova en ;)Du får förklara vad en Ottostrut är när jag kommer söderöver.....
    Kram

    SvaraRadera